Bestrida faktura?

Wilisia

Trådstartare
I slutet på November så ringer de från ett företag, men säger att de är min nuvarande teleoperatör och frågar om jag vill fortsätta ett trygghetsavtal jag tydligen redan betalar för idag. Jag tycker det låter konstigt, men säljaren är väldigt övertydlig med att jag redan betalar det i dag så det är egentligen bara en förlängning. Jag har ganska dålig koll på mina abbonement (obviously), men jag tänker att jag kan ju har råkat klicka i något liknande för det låter ju väldigt smart och säger att om jag redan betalar för det så spelar det ingen större roll, så absolut.

Har en liten visit på sjukhuset och när jag kommer hem har jag fått faktura från företaget, minns inte ens vad det är för något och när jag googlar företaget så ser jag att de verkar skicka en del fuskfakuror så jag tänker att jag har haft otur. Men de fortsatte så klart skicka påminnelser, så nu har jag ringt och avbrutit, men 3 månaders uppsägning och kundservice påstår att de skickade mig avtal, något jag inte kan hitta. Kan bara hitta fakturorna. Så vad gör jag nu? Betalar eller går det att bestrida på något sätt?
 
Min mamma råkade ut för samma sak i höstas. Hon har fått mängder av fakturor och dubbla "abonnemang" hos företaget. Och hon har inte sagt något förrän det uppdagades förra veckan när hon var på besök hos min systerson och de ringde upp henne igen för att kräva henne på pengar.

Han tog itu med det, ringde upp företaget och krävde att få kopior på inspelningen från det första samtalet. De hävdar att mamma bundit sig på 24 månader och att det inte går att bryta innan. Men efter envetet insisterande från min systerson om att han vill ha inspelningen sa de att de skulle göra ett "undantag" och bryta. Och betala tillbaka pengarna mamma redan betalat in. De hävdar att det är en försäkring på en surfplatta (vilket min mor inte äger någon) och på hennes mobil (vilken är urgammal och värd 0kr). De hävdar också att det inte jobbar någon där med det namn som mannen som ringt henne båda gångerna uppgett.

Jag hoppas innerligt att de håller det de sagt och slutar skicka fakturor och inkassokrav.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Någon som vet om man kan bestrida fakturor man redan betalat, för att på pengarna tillbaka? Jag flyttade för 1,5 år sedan in i ett...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 174
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! I våras var jag på hältutredning och vid återbesök förklarade jag att veterinärens faktura inte kommit fram till mig. Visste inte...
Svar
13
· Visningar
2 662
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp