Bukefalos 28 år!

Bet veterinären - min snälla kisse

C

Catinca

Var nyss hos veterinären med "lillkissen" eftersom hon har fått brunt kladd i öronen. Och min lilla katt som är världens raraste och snällaste i vanliga fall (man kan nästan jonglera med henne utan att hon bryr sig) blev som en liten tiger.
Hon blev vansinnig på veterinären när hon skulle titta i öronen och både bet och sparkade (!) på henne! Inte ens en lugnande spruta hjälpte - så fort någon rörde hennes öron blev hon skitförbannad och talade om det med besked... :o

Det visade sig att det var en inflamation som skall behandlas två gånger per dag. Jippie! Vi har jättekul ihop då... Fast mig biter hon inte.

Fler som har katter som förvanldas till Hulken när det gäller veterinärer och öronpill? Skulle vara skönt att höra att jag inte är ensam...
 
Min supersnälla katt som älskar alla människor fick spader när vi skulle ta blodprov på honom...
Djursjukvårdaren och jag lyckades raka benet på honom, men inte sticka. Vi fick assistans av en djursjukvårdare till, på med krage (han högg som en orm). På två sekunder krånglade han sig ur kragen och greppet och satt under skrivbordet och morrade! :o

Till slut lindades han in i ett badlakan och en av dem lade sig över honom och tryckte ner honom i bordet medan den andra stack. Hela paketet morrade och skrek, och vilket blodtryck han hade jobbat upp! :crazy:
 
Min eller ska man säga min fd raskatt. Han har numera flyttat till min mamma.
Han börjar morra bara vi kommer in på kliniken. Om veterinären får för sig att klappa han fräser han och backar. Tar de i honom bits han :)
 
Min lilla Sigge är en riktig mes han gör ingenting, mer än att han provar att smyga därifrån lite fint :smirk:. Det första man får göra när man kommer till vetisen är att tömma ut han ur kattburen.... d e inte d lättaste
 
Min kisse charmar veterinären, kommer direkt ut ur transportburen, hoppar upp på veterinärens axlar och ska hjälpa till och skriva journal (lägger sig vid tangentbordet). Jag får alltid höra vilken trevlig och fin kisse jag har. Man blir så stolt...
 
Skönt att höra att fler "änglar" kan bli som förbytta. Glömde berätta att vet. fick försöka tre gånger innan hon fick in sprutan (en gång vek sig nålen) pga sparkande kisse.
 
Precis sådär är ju min katt när han inte är hos veterinären!
Jaja, han har en stor fanclub utanför kliniken iaf, det får väl räcka.
 
.. min tiger är världens gulligaste här hemma, men hos veterinären blir han ett monster :devil: .. när han skulle få vaccin sist satte veterinären i sprutan. han bet och höll på som en tok, så han var tvungen att dra ut den igen. nålen var helt böjd :D.. såg lite kul ut.. men men. tur att vi hittills(peppar,peppar)bara behövt fara dit några gånger..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp