Betalning av uppgraderad licens innan tävling

alice

Trådstartare
Jag har letat på förbundets hemsida samt lusläst TR, men undrar ändå. Jag ska tävla på måndag, den 24 mars. Jag har tyvärr gjort en rejäl "tankemiss" och betalade licensen IDAG (21 mars) över nätet. Eftersom det är helg kommer inte pengarna att dras förrän den 25:e......får jag verkligen starta då??? Licensen är ju i praktiken inte betalad även om jag har haft för avsikt att betala innan. :( Maggropen säger att jag inte får starta....

Någon som har järnkoll?

Ska givetvis ringa arrangerande klubb och fråga, men det känns inte riktigt läget att göra det ikväll ELLER imorgon då det är påskafton! ;)

//Alice - vill veta NU

Sv: Betalning av uppgraderad licens innan tävling

Men har du uppgraderat licensen igenom internet? För då får du ju ett papper som man kan visa upp tills man får plastkortet. Och på detta papper står det ju inte vilket datum man betalade precis;)

Men har du uppgraderat licensen igenom internet? För då får du ju ett papper som man kan visa upp tills man får plastkortet. Och på detta papper står det ju inte vilket datum man betalade precis;)

Nej, men förbundet lär registrera att jag tävlat utan att de fått betald licens när resultatet kommer registreras! ;) På pappret står visserligen att licensen måste betalas innan 27:e.....Jag måste dock visa upp ett kvitto på betalningen vid start. Det kan jag ju göra då jag har en utskrift på min internetöverförning där dagens datum står, med det står även att betalning kommer att göras den 25:e.

//Alice

känns väl inte direkt som att det borde göra någon skillnad om när pengarna dras?
Dels handlar det om en dag och det är ett mänskligt misstag att glömma att det är långhelg.
Sedan kan man väl inte direkt avbryta de pengar som är på väg att föras över?

Sedan kan man väl inte direkt avbryta de pengar som är på väg att föras över?

Nej, det kan man inte! Men det hjälps eg inte då kassaservice inte har öppet heller......

Regler brukar inte lämna dörrar öppna för "mänskliga misstag".

//Alice

Kan lova dig att förbundet inte kommer och kontrollera om alla licensinbetalningar i början på en vecka ha startat under helgen, de har de varken tid eller resurser till.

Kan lova dig att förbundet inte kommer och kontrollera om alla licensinbetalningar i början på en vecka ha startat under helgen, de har de varken tid eller resurser till.

Hoppas innerligt att du har rätt! Är så GRYMT taggad inför denna tävling.

//Alice

Järnkoll har jag inte men jag har iaf tävlat utan att vare sig pengar för licens, eller ens för medlemsskap i klubben, varit överförda än ;)

Borde inte vara något problem. Har du tagit ut kvitto på internetbetalningen att ta med dig till tävlingen? Det borde räcka, även för förbundet, om de mot förmodan skulle "upptäcka" detta. Det står ju när bet. är gjord, även om inte banken kan dra några pengar.

Om pengarna är dragna från ditt konto så borde det ju inte vara något problem (i så fall är klubben nitiska).

Om pengarna är dragna från ditt konto så borde det ju inte vara något problem (i så fall är klubben nitiska).

Nej, pengarna dras inte från kontot förrän på måndag. Men jag kan inte stoppa betalningen på något sätt. Pengarna är "låsta" till den betalningen.

Har rådfrågat stallets överdomare och enl henne är det grönt att tävla! :idea:

//Alice

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka