Sv: Bete

Det beror helt på betet och hur mycket jag rider under sommaren. När han gick i vår skogshage fick han lite betfor bara för att betet var ganska magert.
det beror ju helt på hur lättfödd hästen är och hur lätt de faller ut.. men jag stödde bara med betfor och ibland lite kr**t
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bete

Endast gräs, finns ingen anledning att proppa i honom en massa extra mat när han får energi och proteiner via gräset. Samt fri tillgång på salt & mineraler.

Sedan beror det ju på hur lätt/svårfödd hästen är. En fritidshäst som rids 3-4 gånger/ vecka knappt en timme behöver inte ha foder som en OS-häst.

Mvh Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag undrar hur pass farligt det är att släppa hästar på fruset gräs? Det är kort gräs bara som växt upp efter att dom tröskat där och...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har ett torrt, rätt gult och lite sönderbränt bete. Gräset har inte orkat växa mkt alls där i år.Finns lite inslag av vissa tuvor med...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: finapina
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag undrar hur ni löst betet för när det funnits en häst i flocken som inte kan äta så stora mängder gräs som de andra? Har den fått...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp