Beter sig konstigt

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ninni333
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 858
N

Ninni333

Min häst har börjat ogilla att bli ryktad verkar det som. Förut verkade hon njuta av det, men nu verkar hon grinig och gillar det inte alls? Undrar vad det kan bero på! Pälssättningen?

Sv: Beter sig konstigt

min häst är likadan. hon blir väldigt tjurig när man ryktar nu när hon sätter päls.
testa att ge din häst b-vitamin.

Om du har en nylonborste så kan den ju ge henne stötar...känns ju inte så skönt :)

Vi (jag delar häst) gav henne b-vitamin under en två veckors period. Är det bättre att ge lite men varje dag kanske? Kan man överdosera b-vitamin?

Ja fast hon reagerar bara framför rumpan, rumpan är inget problem...men visst, kan prova med en annan borste!

Ninni333 skrev:
Vi (jag delar häst) gav henne b-vitamin under en två veckors period. Är det bättre att ge lite men varje dag kanske? Kan man överdosera b-vitamin?
Varför bara ge i 2v? ge så länge hon behöver och nej du kan inte överdosera hon kissar ut det som inte används.
ge 20ml som det står bara onödiga pengar att kissas ut ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 575
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka