Betes mask?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 077
L

linabergmer

Hejsan ! Jga undrar min ponny har lätt att bli fet och risken för fång finns, men vill ändå att hon ska gå på bete med dom andra hästarna! Har hört att det finns någon mask typ som man kan sätta på dom så att när dom betar bara får i sej lite gräs.. Någon som vet vad dessa heter eller vart man kan köpa dom?

Sv: Betes mask?

Den jag köpte till vårt "ngt övergödda" welshsto hette Greengard och kostade runt 500 kr.

Det fungerar bra, men jag hade ingen glad ponny precis när hon gick med den här...;)

Patsy gick med Greenguard på somrarna innan betet började tappa fart och det fungerade bra.

Viken fiffig grej du har lyckas med. Tur att det finns då händiga människor. verkar jätte bra ju.

Ja, det är i alla fall betydligt billigare att göra dem själv. Fast det är ju inte jag som gör dem, det är ägaren till det stallet där min syrra rider. Min pålle klarar sig tack och lov utan.

Smart grej, men jag vill ändå "försvara greenguarden lite. det är sant att de första som kom på markanden var hårda och lite "otympliga"-men de som finns på marknaden i dagsläget är otroligt effektiva. Och hållbara.

Om man, som vi har en ponny på ständig bantning så är det en bra lösning vissa perioder av betes säsongen.

Tack för alla era svar, men vart kan man köpa dessa och vad kostar de?

En greenguard kostar runt 500 kr och finns väl i de flesta ridsportsbutiker. Vår lilla ute på landet har i alla fall.

egentligen borde kanske lillen också ha en men han mår ju inte dåligt av att bli lite rund om magen :smirk:

-näe, ja skulle inte klara av att se min bäbis såå olycklig :( :D

Jag har köpt en munkorg till min lilla tjockis. Den ser ut som en gammeldags tornister (Heter det så? Sån som vagnshästarna åt ur under tjänst). Hon kan både äta och dricka med den men kan inte äta hejdlöst..:D
Munkorgen är komplett, ser ut som en grimma och man kan leda med den. Den sorten verkar himla hållbar och lillan har den på sig nästan alla dagar jag kommer ut til hagen. Hon är ju dock en shettis som kan krypa ur det mesta :p
Kostar 200:- och är inhandlad på "Till H*st" i Örebro, Marieberg

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 622
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
723
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka