Betfor i pelletsform

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare BJÖRKIS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 115
B

BJÖRKIS

Har väl samma värden som den strimlade Betforen? En bekant till mig sa idag att det inte alls är samma värden, men det tror jag hon fått om bakfoten, för mig veterligen är det samma värden på den strimlade som på pelletsen.

Det är exakt samma värden. Däremot är den ju tyngre, så man får kolla upp sinamått så man ger samma mängd i vikt.

Jag misstänkte att hon fått fel uppgifter, trodde de hade ändrat något eftersom hon påstod att detta skulle hänt nyligen. Men tji fick hon. Tack för ditt svar Magdalena. :bow:

ja.. de här påminde mig om mitt betforexperiment som jag ska göra idag..

*kilar iväg*

Har själv frågat på Lantmännen. Har samma värden. Skillnaden med pellet är att det innehåller bindmedel. Bindmedel orsakar, enligt Djursjukhuset i Helsingborg gärna kolik. Man ska nog därför vara försiktig!

Vad är det för "bindemedel" då? Är det inte melass i betforpelletsarna? Det lär knappast orsaka nån kolik.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 006
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
876
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 148
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
722
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka