betfor, kli

A

armando16

Betfor. Har själv aldrig gett betfor till min häst, är väldigt dålig på detta foder. Kan någon snälla berätta vad det ger? varför ger man betfor? Har samma fundering på kli, vad är det bra för? Varför ger man? Har själv bara gett dodson&horell, men tycker det börjar bli ett dyrt alternativ.
 
Kli har mycket fosfor och en hel del protein också. Har man lågt fosforvärde i grovfodret så kan det vara ett bra alternativ.
Betfor är energirikt och kalciumrikt och kan vara bra att kompletera grovfodret med om man har låga värden av detta. Dock e maxgivan av betfor 0,5 kg/100 kg kroppsvikt.
Också bra vid grovfoderbyten därför att den stabiliserar tarmfloran.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 528
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av lymfmassage till häst? Om ni tycker det gett bra resultat, är det något era hästar får regelbundet eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 049
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp