Betfor och fång

Centaur

Trådstartare
Visst är det okej att ge en häst som haft fång betfor?

Vänja in gradvis of course... Hur mkt kan man ge?

Min gammling blir så fort trött på sitt foder, han vill ha nya smaker hela tiden så tänkte testa med lite betfor..

Sv: Betfor och fång

Min fånghäst har ätit betfor hela tiden. Det innehåller fibrer som är bra i alla fall om de ej samtidigt är insulinresistenta. Om de är det ska man nog vara försiktig med socker.

Sv: Betfor och fång

Och min veterinär rekommenderade en lite mängd betfor varje dag till min fånghäst. Jag ger 3 dl (torrt mått) blötlagd betfor varje kväll.

Immer

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 803
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 492
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: mily
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31