A

Aniie

kan man blötlägga betfor för länge eller kan den ligga i vatten över 1 dygn?

Betfor borjar att jäsa om den är blöt för länge. Ett dygn tycker jag är för mycket. Högst några timmar. mvh malin

det går bra att ha det i blöt 24 timmar nu på vintern när det är kallt, den varma tiden på sommaren ska man vara mer försikigt... finns många trådar om det här... men jag kan lova att inget händer på 24 timmar så här års...!

Pelleterad betfor tar ganska lång tid på sig att blötas upp, den lägger jag på kvällen och blandar i fodred nästkommande dag.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 146
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka