M

moony

Hejsan!
Har sedan länge fodrat med "vanlig" betfor, men nu råkat köpa pelleterad betfor.
Nu undrar jag om det finns någon som vet ungefär hur mkt 0.5 l "vanlig" betfor motsvarar i pelleterad betfor?

// Jossan

Förr fanns det angivet på sockerbolagets (dansico.se?) hemsida vad betforn vägde, är inte säker på att det finns kvar längre.

Pelletsen väger ungefär dubbelt så mycket som snitseln, jag har för mig att det var 325 resp 640 g/l.

En dl snitslad betfor väger (enligt min våg) 15 g och en dl pelleterad betfor väger (enligt andras uppgifter) 35 g. Verkar det överensstämma med andras värden? Tror att det ska vara riktiga uppgifter.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka