Silver Girl

Trådstartare
Funderar på att ge betfor för att blanda mineraler i. Hur länge kan det stå uppblött utan att bli dåligt? Om jag väljer att ge det till eftermiddagsfodringen och blandar kvällen innan kan det ju få stå i 20-22 timmar.

Sv: Betfor

Jag hade hellre blandat det med varmvatten när jag kommer till stallet och fodrat med det när jag åker därifrån.

Jag ger alltid betfor till det mål som komemr närmast efter att jag varit i stallet, dvs oftast kvällen.

Om du blötlägger när du kommer till stallet så är det ju klart att ge när du mockat, pysslat och ridit, det tar inte mer än 30-45 minuter i rumstemperatur. Och fodras det för natten efter någon timme eller två så gör ju inte det något heller. :idea:

Behöver egentligen inte ge kraftfoder, men då alla andra hästar i stallet får kraftfodergiva morgon och eftermiddag så vill jag ge min häst något samtidigt och hade då tänkt mig lite betfor med mineraler. Hela poängen är att han ska få något samtidigt som de andra, så jag gör nog så att han får betfor på morgonen och jag får hitta på något annat som symbolisk em-giva.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884
Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 195
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka