F
Falskhet_
Har en travare, som jag hopptränar och rider markarbete på. Vid hoppning blir hon väldigt stark efter hindrena. Red först på pessoa och bytte sen till tredelat och efter det så började jag på pelham. Nu när man galloperar i paddocken slänger hon med huvudet när man har pelhamet. Det tycker jag visar på obehag. Och jag behöver inte ens ta i tyglarna för hon ska slänga med huvudet och protistera. Hon går ju bättre på detta bett för hon kan inte dra iväg lika mycket . Men jag tror inte hon trivs på det.
Vad för bett kan jag ha på henne? Hon trivdes väldigt bra på pessoa. Och jag vet det inte är ett bra bett. Men som sagt hon trivdes jätte bra på det.
Nu vad kan man ha för bett som hjälper mot att hon inte sticker iväg.
Jag vet man ska ta tag i problemet och det gör vi. Men jag anser det är bättre att använda ett bett hon lyssnar på nu i början och börja bygga muskler först innan man betslar ner och får henne att lyssna på det. För det kan ju vara så hon inte orkar bära upp sig själv.
Så vad anser ni för bett som kan vara bra. Tänkte testa rak stång för det har vi på pelhamet och testa och se.
Snälla tips!!
Vad för bett kan jag ha på henne? Hon trivdes väldigt bra på pessoa. Och jag vet det inte är ett bra bett. Men som sagt hon trivdes jätte bra på det.
Nu vad kan man ha för bett som hjälper mot att hon inte sticker iväg.
Jag vet man ska ta tag i problemet och det gör vi. Men jag anser det är bättre att använda ett bett hon lyssnar på nu i början och börja bygga muskler först innan man betslar ner och får henne att lyssna på det. För det kan ju vara så hon inte orkar bära upp sig själv.
Så vad anser ni för bett som kan vara bra. Tänkte testa rak stång för det har vi på pelhamet och testa och se.
Snälla tips!!