Bett i hoppning, vad gäller egentligen enligt TR

kaarras

Trådstartare
Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte är 5 cm) och. golden wings tillåtet? Det är dem två betten jag gärna varvar i mellan.

Jag har nämligen inte tävlat på x antal år och ska iväg nu om 3 veckor till en hopptävling! Vill inte att det ska bli fel haha!
 
Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte är 5 cm) och. golden wings tillåtet? Det är dem två betten jag gärna varvar i mellan.

Jag har nämligen inte tävlat på x antal år och ska iväg nu om 3 veckor till en hopptävling! Vill inte att det ska bli fel haha!
Ja du får ha vilket bett du vill i hoppning om du rider häst.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: Sootie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 997
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Utrustning Efter att ha haft problem med hästens mungipor mer eller mindre sedan jag köpte honom så har jag kommit fram till att han är...
Svar
5
· Visningar
1 848
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp