Bett liknande kimblevick, golden wing

Maddeb

Trådstartare
Någon som vet ett bett som liknar ett kimblewickbett fast är något mildare?
Har annars hört att 3-delade golden wing ska vara bra om man använder de små ringarna så det blir gag och ett starkt istället för ett vanligt 3-delat, åsikter om detta?

Utseendemässigt? Baucher. Men funktionsmässigt?
Kimblewick är ett stångbett, en del av effekten är ju kedjan, som hindrar bettet från att snurra upp i munnen.
Ett Gagbett är ju hela effekten att bettet ska höjas i munnen och tryck på nacken. Dvs helt olik effekt.

Har inga åsikter i övrigt då jag inte riktigt förstår vilket problem du vill komma åt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: dukie
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
627
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka