Bett på dressyr häst!

Sv: Bett på dressyr häst!

Innan har jag ridit jag på 2 delat mässing på tävling.

Men har jag precis köpt ett tvådelat med fasta ringar, 13mm tjockt. Skrittar bara hästen just nu, men änsålänge funkar det bra.

Annars rider jag även på rakt gummibett, med lösa ringar, hackamore, och i hoppningen har jag ibland jaktkandar eller pelham.

Sv: Bett på dressyr häst!

Rider båda hästarna på tredelat sweet-iron bett, 14 mm tjockt, det funkar bäst av dom jag testat. Det händer jag rider på ett rakt för omväxlingens skull, (undvika belastningsskador i munnen) men det känns inte som jag har lika mycket kontroll med det raka. Skulle gärna vilja testa ett "anatomiskt" sprenger eller KK-bett...

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 109
Senast: cili
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
584
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 700
Senast: Shaggy
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka