Bett Problem!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pernillap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 682
P

pernillap

hittar inget bett som passar min 4 åring han koncentrerar sig mest på bettet har just nu ett smalt tre delat bett har hört massor av olika tips. Någon som har samma problem och ev en lösning?

Sv: Bett Problem!

Nu har jag ingen 4åring;) men svarar ändå....Jag hade svårt att hitta rätt bett till min häst. Använde från början ett tvådelat smalt bett men det trivdes han inte alls med:crazy:
Fick rådet att prova ett smalt tredelat och har väl fungerat sådär, han "mixtrar" mkt med det och blir orolig i sin mun.
Efter att ha kollar munnen hos tandläkaren tipsade han mig om ett tvådelat pessoabett. Alltså inte det med en massa ringar utan ett som ser ut som ett vanligt tvådelat men det går inte att "böja ihop" och därför ger det inget obehag som ett vanligt tvådelat tydligen kan ge.

Bettet har fungerat kanon bra.:banana:

Innan du börjar byta bett så kolla upp hästens mun hos en bra hästtandläkare (om du inte redan gjort det), kanske är det något som stör i hans mun... LYCKA TILL

Tack
Det går jätte bra att svara även om man inte har en 4åring. tänderna är kollade så det skall inte vara problemet...

Det är nog bara att fortsätta att prova sig fram. Själv går jag efter "tre-dagars-regeln"; har aldrig samma bett mer än tre dagar i rad. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 779
Senast: cirkus
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
923
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka