Bett till häst med stor mun!

Tires

Trådstartare
Jaa, vad har ni och var kan man hitta dem?! Har frågat runt, men alla säger att "jaa, det är ju inte så lätt" osv.

Min pålle har 14-14.5 enligt munnen o tandläkaren men med alla hans läppar o grejjer blir det 15.5 som passar bäst utan att det ska nypa honom. Har ett rakt körbett till honom (postkandar) som han går väldigt bra på, men som sagt, vill ha något annat att byta med. Har ett vanligt tvådelat med men upplever att han inte trivs med det så det vill jag undvika.

Så, tips mottages tacksamt!!

Sv: Bett till häst med stor mun!

14.5 brukar inte vara så svrt att hitta, provatett med fasta ringar, då kan det inte nypa.

Jag har ett tredelat 14.5, visserligen med rörliga ringar, men det är rejält tajt. Frågade på sharpman, men tom de sa att det är svårt att få tag på större. De flesta affärer verkar ha upp till 14.5 sen är det möjligtvis något körbett man kan få tag på, men det är ju det jag har.

Du vet ingen bra internetbutik som är välsorterad och skulle kunna ha?! Ha seglat runt själv men inte hittat där heller.

14,5 borde räcka. De flesta betten är ju ändå 0,5-1 cm större än vad de är märkta. Kontrollmät i butik! Jag har hittills inte hittat ett enda bett som är EXAKT så stort som det är märkt... :smirk:

Ang ovanstående, så skrev jag detta innan ditt andra inlägg - inlägg nr 3

Annars har jag sett 15-15,5 bett dyka upp då och då på beg.marknaden. Eller be en butik beställa hem. Inte omöjligt alls! Om du inte har otur att bara ha tillgång till butiker som är anti-hjälpa-kunder...

Ett rakt bett med fasta ringar kan du ju prova!

EDIT: Kollade på hööks hemsida (får jag skriva så?) :o och där finns upp till 16,5...
EDIT2: Såg nu att du inte ville ha vanligt tvådelat så never mind...

EDIT3: Grand Prix har...
http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/975

Senast ändrad av en moderator:

Se där! Tack för den tredje "editen"! Har varit inne där men inte sett att de hade tredelat i 15.5. Eller oxå var det att jag egentligen ville ha med sötmalm och kollade bara på de betten. Kanske inte får vara så kräsen med en stormunnad häst...:angel:

Hehe - nä, kanske inte! :p

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig brainstorma! Hästen är en mycket stressad häst med orolig mun. Han kan ibland bli väldigt stark men behöver ett milt bett...
Svar
15
· Visningar
3 539
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: Lipperta
·
Utrustning Efter att ha haft problem med hästens mungipor mer eller mindre sedan jag köpte honom så har jag kommit fram till att han är...
Svar
5
· Visningar
1 953
Senast: Ace
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 586
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka