• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nea97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 920
N

Nea97

Min häst är framtung och hänger hela tiden i bettet..Jag funderar på om det skulle hjälpa (iaf lite) med ett annat slags bett. Just nu har jag ett vanligt tränsbett. Några förslag på bett?

Sv: bett?

När man hoppar honom så är det lättare med i dressyren är det väldigt svårt. Han lyssnar inget i munnen. .

Alltså, det är inte i munnen problemet sitter. Det är i bakkärran. Jag gissar att hästen har mer framåtbjudning i hoppningen och därmed inte lägger den tyngen fram som du har i dressyren.

Att byta bett för att hästen är framtung är som att byta vantar för att skorna skaver.

Det är inte så att han inte bjuder frammåt, han lyssnar bra på skänkel och så men han drar huvet neråt.

Men jag antar att byta bett inte är rätt lösning på problemet.

Om han lyssnar på skänkeln som han ska - varför låter du honom dra ner huvudet?

Tycker det låter som ett problem med träningsupplägget/ridningen snarare än hästen/utrustningen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 203
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
431
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: dukie
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka