Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
hopp, dressyr, uteritter mm - vanligt tränsbett 2- el 3-delat
i terrängen - nåt skarpare bett, hissbett m delta tex. för min stora häst blir lite väl het på gröten i sin favoritgren och "utan broms vågar man inte gasa"
Jag tror hon kallar ett 3-delat för 2-delat.. Alltså ett 2-delat heter ju det för att det är i två delar 3-delat för att det är i 3-delar osv..
Hon kanske kallar ett 3-delat 2delat för att det är delat på två ställen alltså 2 brytpunkter....
En fundering bara....
Jag rider valacken på 3-delat sweet iron med koppar mitt del. Stoet reds tidigare på ett extra tjockt 2-delat från sprenger alt kandar på banan och happy mouth pelham stång i skogen.
Nu har hon stått ett år så nu ska vi se vad det blir för något, ska börja med samma som valacken har och se om det går... hon är lite klurig den här madammen för hon har nickel allergi
alltid rakt bett eller myler bett rakt som är format i en båge efter hästens mun eller hur ja ska sammanfatta det (det bettet är totalt rörligt)
ibland rider jag bara i repgrimma eller med hackamore
Just nu mycket kandar när jag tränar dressyr eftersom vi övar LA:5 och Medelsvår annars gäller alltid tredelat vid hoppning och uteritter (händer ibland att jag rider på sidepull)
Trädgård & Växter Känner mig helt vilsen i trädgårdandet. Jag är en sån där intensiv och aning impulsiv vill NU-are med alla tankar och ett överflöd av...
Hundträning Jag och Tilda går en ny spårkurs nu (3e tillfället idag) med apporter för första gången. Tidigare kurser (personspår och id-sök) Har det...