• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare EnTjej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 578
E

EnTjej

När jag rider min 6-åriga ponny i paddocken så använder jag alltid ett tredaelat bett, å det funkar jättebra... Å även när jag är ute å rider själv. Men när jag är ute med kompisar å vi ska galoppa så blir han alltid jättestark! Han är jättesvår att hålla in, å nästan sticker..
Jag har provat med det tredalade men det funkar inte spec. bra, jag har provat ett eggbett men då stack han nästan med meii och ett jaktkandar men det funkade inte heller, har bara använd det en gång, men detr kändes inte bra...

Vet inte vad jag ska göra :confused: någon som har ett bra tips??

Sv: Bett...

Jag skulle nog öva upp kontrollen succesivt istället för att testa skarpare bett. Kan du inte öva på tempoväxlingar samtidigt som du rider ut med din kompis? Typ börja med skritt-halt och sedan även i galopp, så att han är van vid att lyssna på DIG även när han har kompis med sig.

Sv: Bett...

Hade inte heller bytat bett om det fungerar annars.
Håller med förra..
Om du galopperar bakom kompisarna, så han inte sticker förbi.
Träna galoppövergångar mycket....
mvhR

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 422
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 649
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka