• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TyrolensHaflinger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 59
  • Visningar Visningar 3 037
Sv: Bett?

Vi bor dumt till . Vi har bara hagar ca 5 st ;P Typ vägen kan man inte rida på för att det är asfalterat även fast vi bor på landet! Bilarna kör som dårar.Så jag rider på vår Rundel hemma på gården runt runt runt ;P :cry:

:cry: :cry: Jo , provar att rida henne på tredelat nu , men det verkar inte funka :/ får sitta o dra och dra :S

Varför har man häst på ett ställe där det bara går att rida runt runt runt? Ska ni bygga ridbana?
Hur mycket rids h*n?

Vi ska bygga paddock senare ivår :/ men vi måste gräva och sånt :/ rider henne 5-6 dagar i veckan :/

Du verkar vara sååå otroligt osäker. Har du ingen erfaren hästmänniska i närheten som kan ge dig konkreta svar istället för att vi här på internet ska sitta och gissa fram svar som vi tror kan passa din häst?

Nej pappa är bara erfaren av travare .. :S osäker kanske inte helt men vill veta liksom vad andra har provat på samma problem elr liknande?;P

Ajdå.. Men det måste ju gå att få henne att lyssna på dig igen. Kan inte din tränare hjälpa dig med rätt övningar?

När du rider på pessoa, vilken ring har du på då?

Nej rider ibland ut och försöker få till volter med mera ;P så gått det går har tänkt att rida i en hage bara det torkar upp ordentligt :D

"Tränare" som jag har tkr jag inte är spec bra, och svaret på din andra fråga är att jag har tre ringar så längst ner har jag ;P

Nej egentligen inte , det är min såkallade tränare som sagt att jag ska använda det. hade det förut på min arabkorsning p.g.a att han blev het vid uteritter men då i stora ringen , nu skulle ja tydligen ha längst ner :crazy: :crazy: :crazy:

Nej,vi va på uteritt då fick ja styra in i en annan häst för att få henne att stanna även med pessoa ;O

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka