Bettdjungl!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Larnqvist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 656
L

Larnqvist

Jag använder ett vanligt 2 delat bett till min pålle men jag har fått för mig att han inget gillar det. Han gapar och gör "grimarser" när man rider. Inte hela tiden men en stund då och då.
Innan jag bytte och det bett som jag fick med mig när jag köpte han var ett Myler Kimberwick. Men det var förstort så det kunde jag inte använda.
Han kan vara ganska stark när man rider ut men är aldrig dum. Han går MVS derssyr och är 15 så han är nog van med det mesta.
Jag är ute efter ett skosamt bett som är bra för både han och mig.

Någon som kan hjälpa mig i bettvärlden??

Sv: Bettdjungl!!!

Tre-delat? Det ligger oftas bättre i hästens mun. Tar du ett lite smalare tre-delat blir det även skarpare.

Sv: Bettdjungl!!!

Nu är ett tredelat bett köpt. håller tummarna för det. Tack för tipset.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 423
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 939
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 353
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V