Jamtland

Trådstartare
Jag har en varmblodsvalack som är väldigt lättriden, dessutom har varken han eller jag så höga ambitioner med vår ridning, en skogspromenad några gånger i veckan är det vi gör. Nu funderar jag på att skaffa honom ett bettlöst träns, har tittat en del på det här:
Hööks bettlösa träns

Någon som har testat det? Hööks brukar ju ha bra grejor till vettiga priser, någon som har föslag på något annat? Har ridit honom i repgrimma och sidepull men jag gillade inte att ha grimskaft som tyglar och sidepullen var så hård och konstig över nosryggen tyckte jag,

Jenny

Sv: Bettlöst

Jag köpte det när det kom ut för typ 5 år sedan så det kan ju ha förändrat detaljer men jag gillade det inte. Det var omöjligt att ge eftergift eftersom remmarna inte löpte ordentligt genom ringarna utan stannade så tog jag ett tygeltag så fick jag hoppa av för att släppa på det igen :crazy: Dessutom tyckte jag att sidostyckena kom alldeles för nära ögat och särskilt när man tog ett tygeltag, då kunde de åka i ögat. Jag använde det en gång och aldrig mer.

Jag tycker itne att det där är ett bra bettlöst alternativ.
Jag skulle tittat på Globus sidepull istället. Prisvärt

Det där bettlösa tränset gillar jag absolut inte att rida i...
Jag rider med hackamore, det gillar jag däremot & hästen. Finns billiga såna också, köpte mitt för 210:-

Jag har ett sådant från hööks som jag tycker har fungerat rätt bra, upplever dock precis som TinyWiny att det är svårt att ge Bra eftergift... använder hellre mitt sidepull från Hansbo(nästan identiskt med Globus) då pållarna verkar mer nöjda med det ! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 580
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 448
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 307
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka