kingkong

Trådstartare
Min häst funkar bäst bettlöst har jag kommit fram till, använder för tillfället ett urgammalt ridkapson och det fungerar görbra, men jag tänker köpa ett "riktigt" bettlöst alternativ, så nu undrar jag vilket det bästa alternativet är. Motivera gärna för och nackdelar, erfarenheter:bow:

Sv: Bettlöst

Jag skulle köpa ett träns och ett bra hackamore, det är nog det bästa... Ett bettlöst träns trycker mot nacken, och det gillar inte jag speciellt mycket,,

Dollar

1. Sök! Det finns massor med liknande trådar som är helt färska.
2. Funkar han bra på kapsonen så köp en ny kapson?

BoosDollarGirl: Ett hackamore trycker också på nacken...

Som sagt, även hackamore trycker på nacken OCH nosen.
Bitless bridle trycker inte konstant på nacken om du inte sitter och tokhåller i tygeln (vilket ju inte är särskilt bra vilken betsling du än använder) utan bara vid förhållningar...dessutom slipper hästen tryck över mulen, vilket alla andra bettlösa varianter ger.
Rätt använt tycker jag bitless bridle är ett utmärkt alternativ.

Faaaast... Ett bitless bridle trycker ju på nosen också... ;) Men som sagt, massor med trådar finns i ämnet! Sök!! Jag har skrivit vad jag föredrar (bitless bridle) och motiverat det förut... Börjar bli tjatigt.

Jag föredrar lindell (tärnsjös, karins kollektion's eller TTeam's modell.)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 219
Senast: sweep
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka