Beviljad semester

Nej det är ju inte det.
Jag tycker det är fantastiskt med den föräldraledighet som vi har.
Men jag har träffat på vissa mammor som jag tycker inte är schyssta. Att tex. varje år lägga föräldraledighet över jul och nyår eller vissa veckor på sommaren påverkar de andra anställda speciellt om man är en liten grupp.
Fast ibland handlar det inte om att vara schysst eller inte, oftast är det ju svårt för ensamstående mammor t.ex. att jobba över jul och nyår när barnen har jullov och inga skolor/dagis/fritidsgårdar har öppet.. De kan ju inte bara ta med barnet till jobbet.
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Fast ibland handlar det inte om att vara schysst eller inte, oftast är det ju svårt för ensamstående mammor t.ex. att jobba över jul och nyår när barnen har jullov och inga skolor/dagis/fritidsgårdar har öppet.. De kan ju inte bara ta med barnet till jobbet.
Det finns daghem som har öppet dygnet runt.
 
Inte överallt. Kommunen har ingen skyldighet att tillhandahålla förskola på obekväm arbetstid även om det är önskvärt.

Det här blir en rejäl utsvävning, men tyvärr är det så att denna förutsättning gör det extremt kass att anställa ensamstående mödrar. De riskerar att ställa till det både för arbetsgivare och kollegor vilket ger ett överväldigande trist arbetsklimat.
 
Det här blir en rejäl utsvävning, men tyvärr är det så att denna förutsättning gör det extremt kass att anställa ensamstående mödrar. De riskerar att ställa till det både för arbetsgivare och kollegor vilket ger ett överväldigande trist arbetsklimat.
Då är det väl tur att alla arbetsgivare inte ser det som ett problem.
 
Du får ursäkta mig. Jag är ovanligt korkad idag. Vad är det tyvärr arbetsgivarna ser?

Ensamstående mödrar som paria. Nu är det tredje gången. Går det inte hem nu, ger jag upp.

Edit. Har själv tackat nej till ett arbetserbjudnade, just för att de två kollegorna som delade uppgifterna med tjänsten var ensamstående mödrar med hög frånvaro. Vilket innebar att den som haft tjänsten jag sökt, blev utbränd.

Det är svårt att ha en eller två vikarier till hands hela tiden.
 
Kunde du inte skrivit så tydligt från början ;)

Ja visst finns det arbetsgivare som gör det men som jag skrev så gör inte alla arbetsgivare det.

Självklart, det finns väl inte något område där alla gör något likadant eller samstämmigt? Tyvärr gör ju problemet att en redan utsatt grupp blir ännu mer utsatt.
 
Inte konstigt egentligen att mammor kan ses som en börda.
En tog på sig nattjobb som vikarie.
Väl inne i perioden "kom hon på" att hon visst inte kunde jobba alltid för sambon måste åka till sitt jobb innan hon kom hem och förskolan öppnat.
Det lär väl man ha vetat innan då sambon hade fast jobb.
Då hade nog dagtid varit bättre.
 
Självklart, det finns väl inte något område där alla gör något likadant eller samstämmigt? Tyvärr gör ju problemet att en redan utsatt grupp blir ännu mer utsatt.
Jag förstår inte riktigt var du vill komma.

Jag svarade ditt inlägg med att då är det tur att alla arbetsgivare inte ser det som ett problem.

Och nu skriver du att inget område är samstämmigt så vad är det du tycker olika? :confused:
 
Inte konstigt egentligen att mammor kan ses som en börda.
En tog på sig nattjobb som vikarie.
Väl inne i perioden "kom hon på" att hon visst inte kunde jobba alltid för sambon måste åka till sitt jobb innan hon kom hem och förskolan öppnat.
Det lär väl man ha vetat innan då sambon hade fast jobb.
Då hade nog dagtid varit bättre.
Men det där är väl bara korkat?
 
Jag förstår inte riktigt var du vill komma.

Jag svarade ditt inlägg med att då är det tur att alla arbetsgivare inte ser det som ett problem.

Och nu skriver du att inget område är samstämmigt så vad är det du tycker olika? :confused:

Jag framför en åsikt, och det kanske jag kan få göra vare sig den är samstämmig eller motsatt?
 
Klart att du kan men jag fick det intrycket av det du skrev och sättet du skrev det på att du förde en diskussion med mig. Men jag missförstod då antagligen.

Det här blir verkligen OT, men en diskussion kan alltså bara pågå mellan två (eller fler) som har motsatt åsikt?

Där ser man, jag har absolut en motsatt åsikt i det fallet.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 307
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
887
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 050
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp