Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Nu minns inte jag hur länge du hann äga honom men han borde ju vara värd mer än du köpte honom för i princip. Kan man inte utgå från det?
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Kära nån:( ... Vilket j*kla krångel... Nu har du fått bra tips och kontakt så jag nöjer mig med att hålla tummarna jättehårt för att du ska kunna lämna detta bakom dig snart...Kram på dig;)
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Kristel, det borde väl gå att få fram statistik på chapman om vad han lämnat för avkommor? Med denna statistik går det ju att se vad hästen hade för potential även om den inte var tävlad. Uppfödarna kör ju samma sätt för att hausa upp priserna så då kan väl du även göra det? Kontakta Chapmans (om han lever?) ägare så ordnar det sig säkert! Hon om någon borde väl kunna gå i god för vilka fantasktiska hästar som Chapman gett?

T.ex. på information som jag hittade på hemsida:

"Chapman 757 är far till hingstarna Baryshnikov 867, Camaro 918, Copain 900, Rambo 910, Tutanchamon 1079 samt Cezanne CRB 9052 i USA. Han återfinns som morfar till bland annat Black Coffee 1063. Han är även far till 46 stamboksförda ston (2002), 6 dressyrdiplom (2004) och 2 hoppdiplom (2004) samt ett stort antal hästar i svår klass i dressyr, men även Andante i hoppning och Marcel i körning. Han Chapman var den mest segerrika dressyrhästen i Sverige 1992 och representerade landet vid VM i Haag 1994. Han vann GP och var mest framgångsrika svenska häst i dressyr 1996. Han har mängder av segrar både nationellt och internationellt. Han var bruksprovssegrare i sitt bruksprov."
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Hej!

Jag lider verkligen med dig och jag håller tummen för att allting löser sig på bästa sätt för dig.

Som någon sa: Borde man inte kunde länka ihop det med föräldrarna lite grann? Tänker på både mamman och pappan då. Har de tävlingsmeriter och/eller andra avkommor som ser bra ut/har gått bra? Din häst har ju ungefär samma gener iaf!

Har du kort på din häst som du kan visa upp? Tänker mest på den hingsthållare som kanske kunde hjälpa dig, han borde ju kunna se om din häst hade bra exteriör osv.

Kan ingenting om detta men jag hoppas att det får ett lyckligt (eller ett inte så sorgligt) slut iaf (sorgen efter en förlorad vän finns ju redan där).

Håller tummen för dig.

//Lillan
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Ska ringa fd ägaren i början på veckan, hoppas att hon kan komma med bra vinklar på soppan, som är långt ifrån att vara över verkar det som.
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Håller tummarna för dig och adet här verkligen tar slut efter det här!

Kram
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Måste bara säga att jag har läst alla dina trådar och att jag tycker du är helt fantastisk! Att du orkar - ALL HEDER TILL DIG!:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Hur har det gått??
Måste bara säga att jag har läst alla dina trådar och att jag tycker du är helt fantastisk! Att du orkar - ALL HEDER TILL DIG!
Jag håller med:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Kl
Urgammal tråd, jag vet..
Men googlade på Tutanchamon och hamnade här och efter att läst dina andra två trådar vill jag gärna höra hur det gick sen? Betalade JV ut det du begärde?
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Åh, det var oväntat att min urgamla tråd kom upp.
Ja, hur det gick, det är en historia för sig.
JV beslöt sig för att min häst var inte värd ett ruttet lingon utöver livvärdet jag fick från försäkringen, men de var OTROLIGT generösa och ersatte mig för bensinkostnaden ToR till Hbgs djursjukhus, obduktionskostnaden jag hade betalt, samt en tågbiljett till Jönköping där jag hade en "dejt" på tinget med den sk behandlande veterinären. Han som sen beslöt sig för att inte komma dit så rättegången eller vad det kallas för blev inställd istället:grin:.

Jag hittade beslutet här, det blev en utbetalning på 3.475 Sek då de belopp jag angett "bedöms som skäliga och ersättning för dessa lämnas följaktigen".
Ja, förutom hästens värde dvs, där fick jag 0 Sek
 
Senast ändrad:
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Har du lust att berätta vad som hände? Med hästen och vad veterinären gjorde menar jag...
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Wrangler, kika i de länkade trådarna, det är en ganska jobbig historia som jag inte har ork att rota i så där aktivt igen.
Men när det begav sig så skrev jag om det här på Buke, det var faktiskt min första tråd jag postade här öht:).
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Sorry, tråden va så gammal så jag hade missat el glömt bort att det var länkat. Jag kollar upp!
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Knappt 3500 med andra ord.. Beklagar verkligen, hoppades på att det skulle stå dom dyrt.. Menmen nu kan vi begrava denna tråd, snällt av dig att svara, Tack så mkt! :laugh:
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Japp, precis så det täckte utläggen jag haft, fast jag gjorde en "förtjänst" på 50 öre för det var avrundat uppåt;) till 3475 istället för 3474,50!

Frågor är till för att svaras på så det är inget att tacka för:).
 
Sv: Bevisa marknadsvärdet på död häst...

Men fick du inte ut nåt alls på livvärdet av hästen?? :eek: Varför ens ha hästen livförsäkrad om de inte betalar ut för nåt så uppenbart. Visst att de kanske inte ville betala 45-50 000kr om de tyckte det var för mycket, men om de tyckte att 20 var rimligt borde du väl fått det??? :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp