Bukefalos 28 år!

Bidrar man till den ryska krigskassan

Det intressanta är att det är VD för Mondelez Sverige som skrivit artikeln och inte VD för Marabou. Så självklart så ligger hennes intresse hos Mondelez och inte bara Marabou.
Självklart, och självklart är hon ju ledsen över att hon får problem mitt i semestern. Men hon låter inte jätteengagerad och inte speciellt strategisk eftersom hon snarare utmanar befolkningen till en större bojkott. Varför bara Marabou varför bojkottar ni inte våra Oreo också... känns spontant jättekonstigt och inte så genomtänkt.

Ah så Oreo kanske inte tillhör just hennes sfär utan hon har bara Marabou -Mondelez Sverige, inte de övriga?
 
Det intressanta är att det är VD för Mondelez Sverige som skrivit artikeln och inte VD för Marabou. Så självklart så ligger hennes intresse hos Mondelez och inte bara Marabou.
Ah, det är hon som är VD för Marabou, det heter numera Mondelez Sverige.

Varumärket ägdes till 1990 av livsmedelsföretaget AB Marabou som etablerades år 1916[1] och var en av Sveriges största chokladtillverkare. Namnet kommer från den stork som prydde det norska moderbolaget Freias förpackningar och användes som Marabous logotyp till slutet av 1960-talet[2]. Den ersattes då av en logotyp designad av Sigvard Bernadotte som fortfarande används.

Marabou har inte längre någon verksamhet i Sundbyberg, utan finns numera sedan 1970-talet i Upplands Väsby under namnet Mondelēz Sverige. Marabouparken i Sundbyberg köptes av Sundbybergs kommun 2006.

Så himla tråkigt, det var AB Marabou fram till 1990 :(

Det var Marabou som sålde Findus till Nestlé som sedan lade ned vår sista förpackningsfabrik för grönsaker för ett par år sedan. Och de som köpte upp och lade ned Slotts i Uppsala :(
 
Mitt Hemköp säljer ut Marabou chokladkakor såg jag och har även GB till extrapris - vilket även andra kedjor har. Så ja, en bojkott fungerar faktiskt. Kanske inte för att en individ inte köper en chokladkaka utanför att dålig PR får matvarukedjorna att ta bort det från sortimentet.

Känns sådär lagom hycklande att det försäkras att alla svenska varor produceras i Sverige, vilket spelar noll roll eftersom vinsterna fortfarande hamnar i samma fickor.
Senast jag handlade hade "mitt" Willy:s berg av chokladkakor till extrapris.
Det vore ju bra om det var utförsäljning. Hemköp och Willy:s är ju samma företag.
 
Nu har jag ännu en anledning att inte köpa Marabou och GB ;) förutom orsakerna som @tanten vet att jag inte ska äta.'Synd' att Cloetta inte är svartlistad :up: Så länge jag kan ha min SIA ekologiska sorbet så är jag ok med att bojkotta godis, choklad och läsk.

Är mycket moralisk :angel:
 
Blanda egen? Salt, socker och vatten.
Har inte tid med det när jag är ute i stallet och jobbar. Plus att det smakar vidrigt. Tabletterna funkar bra för då kan jag bara ta kallt vatten direkt från kranen i flaskan, lägga i en tablett, gå och göra något annat i en minut, skaka och dricka.
 
Har inte tid med det när jag är ute i stallet och jobbar. Plus att det smakar vidrigt. Tabletterna funkar bra för då kan jag bara ta kallt vatten direkt från kranen i flaskan, lägga i en tablett, gå och göra något annat i en minut, skaka och dricka.
Tror att apotek hjärtat har egen vätskeersättning, alltså EMV.
 
Hur kommer ni att göra med Aladdin till jul
Jag tycker att Aladdin blivit sämre och sämre för varje år, så vi sa faktiskt förra året att nästa år blir det ingen! Så nu blev det liksom bara ett skäl till att inte köpa. Ska försöka anstränga mig och göra egen chokladtryffel istället - mycket godare! (och givetvis då på mörk choklad som inte kommer från Marabou ;) )
 
Senaste nytt verkar vara att Mondelez ska separera sin Ryssland-verksamhet från den övriga verksamheten före årets slut. Är det bara jag som tycker att det känns lite... Tandlöst? Uttalandet om att man inte vill lägga ner p.g.a risken att verksamheten hamnar i fel händer känns lite klent tycker jag och jag är nog inte helt med på hur de tänker där (men så har jag ingen direkt insikt i det hela heller).

Screenshot_20230616_112340_Instagram.jpg
 
Senaste nytt verkar vara att Mondelez ska separera sin Ryssland-verksamhet från den övriga verksamheten före årets slut. Är det bara jag som tycker att det känns lite... Tandlöst? Uttalandet om att man inte vill lägga ner p.g.a risken att verksamheten hamnar i fel händer känns lite klent tycker jag och jag är nog inte helt med på hur de tänker där (men så har jag ingen direkt insikt i det hela heller).

Visa bifogad fil 121395
Har inte några smarta svar på dina frågor men reagerade på en sak; att bojkotten var en slump.
Det kan mycket väl stämma men hade jag varit GB hade jag tänkt att jag är näst på tur och försöka lösa den situationen..
Så även om bara ett bolag bojkottades kan det ändå påverka flera. Den svenska blöjtillverkaren lämnade väl nyligen i samband med den här bojkotten?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp