Bilbur till hund

Linduzz

Trådstartare
Eftersom vi blev panikartat med ytterligare en hund igår så behöver vi nu skaffa oss en dubbelbur till bilen.
Den ska vara så stor som möjligt och passa till en VW Passat -06.

Har ni några bra tips?

Sv: Bilbur till hund

Det finns en dubbelbur för VW passat ute på en blocket annons just nu.

Annars så brukar det ju finnas företag som man kan beställa vad man vill ha å i vilka mått!
Lycka till. :)

har en dubbelbur Robust och en dubbelbur Enason.
Robust köpt begagnad på blocket.
Enason beställd från företaget (bor nära så vi hämtade, men det var inte så fasligt dyrt att skicka heller) Till en Volvo v70 2011 gick buren på 3600 utan mellanvägg. Tror de gör mellanvägg i trä som standard men att man säkert kan begära för extra slant? att få en i metall.

Robust är de som tillverkar burarna till VW och Skoda om du går in på bilfirman och beställer.

Vi har Robust & Enason i bilarna. Jag beställde först en Enason till min Skoda men fick skicka tillbaka den, för den stämde inte med vinkeln till baksätet (de hade mätt på en äldre modell än den jag har), eftersom de sedan inte fick tag i en bil av rätt modell, beställde jag en Robustbur.

Fördelar med Robust är att det går snabbt och de har mått till alla bilmodeller. Jag hade buren efter en knapp vecka och då beställde jag mitt i semestertider. Bra att ha och göra med.
Nackdelen är att de har gallermellanvägg som standard och jag gillar inte lösningen på hur man tar bort mellanväggen. Inte heller jublar jag över låsanordningen på buren.

Fördelen med Enason är att de är billigare, har en bra låslösning, "trä"mellanvägg som standard samt en bra lösning när man behöver ta bort mellanväggen. Otroligt trevliga att ha och göra med.
Nackdelen är att det kan ta lite tid om de inte har gjort bur till din bilmodell tidigare.

Fördelen med MIM Variocage är att det är den enda Svensktillvärkade buren som är krocktestad.

Fördelen med MIM Variocage är att det är den enda Svensktillvärkade buren som är krocktestad.

Och att den går att använda i flera bilmodeller då den går att skjuta ihop. Bra låsanordning är det på den också. Det som kan upplevas som negativt är att det går inte att fästa krokar på grindarna som man kan ha diverse utrustning hängandes på. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 090
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 521
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 604
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
217
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka