Sv: Bilbur till hund
Robust är de som tillverkar burarna till VW och Skoda om du går in på bilfirman och beställer.
Vi har Robust & Enason i bilarna. Jag beställde först en Enason till min Skoda men fick skicka tillbaka den, för den stämde inte med vinkeln till baksätet (de hade mätt på en äldre modell än den jag har), eftersom de sedan inte fick tag i en bil av rätt modell, beställde jag en Robustbur.
Fördelar med Robust är att det går snabbt och de har mått till alla bilmodeller. Jag hade buren efter en knapp vecka och då beställde jag mitt i semestertider. Bra att ha och göra med.
Nackdelen är att de har gallermellanvägg som standard och jag gillar inte lösningen på hur man tar bort mellanväggen. Inte heller jublar jag över låsanordningen på buren.
Fördelen med Enason är att de är billigare, har en bra låslösning, "trä"mellanvägg som standard samt en bra lösning när man behöver ta bort mellanväggen. Otroligt trevliga att ha och göra med.
Nackdelen är att det kan ta lite tid om de inte har gjort bur till din bilmodell tidigare.