Bild och filmtråd 2017!

Asså, nu har jag köpt en rosa rullator till @Wilisia som jag tar med mig ner till henne, så jag hoppas att jag bara behöver jobba lite. Jag är inte ung som Wilisia, typ lika gammal som Chefen, men det finns inte på kartan att jag ens har en tiondel av energin som någon av dom ( Friska eller sjuka). Jag behöver energin till att försöka terrängträna och sådant. Och :heart @Wilisia vilken fin häst du köpt!!!!!! ::love::laugh::banana:
 
terrang2017_58dcd3ac2a6b22477c511a7e.jpg

Tjohoo ett suddigt bevis på att vi också har varit utomhus och hoppat. Nu är vi anmälda till årets första fälttävlan dessutom :) Blir en H100. Unghästen ska också få komma ut, men vi väntar liiite till.
 
Asså, nu har jag köpt en rosa rullator till @Wilisia som jag tar med mig ner till henne, så jag hoppas att jag bara behöver jobba lite. Jag är inte ung som Wilisia, typ lika gammal som Chefen, men det finns inte på kartan att jag ens har en tiondel av energin som någon av dom ( Friska eller sjuka). Jag behöver energin till att försöka terrängträna och sådant. Och :heart @Wilisia vilken fin häst du köpt!!!!!! ::love::laugh::banana:
Ojdå. Det var inte en rosa rullator jag menade. En rosa RULLEBÖR är det. Autokorrekt kan tydligen inte skånska. @Wilisia . När blir du frisläppt från sjukhuset?
 
Hej alla. Tank för omtanken. Fattar knappt att det är möjligt själv. Ska låta bli annat en superstabila hästar ett tag framåt..Va underbar du är @Krumelur . Blev utsläppt igår! Vi får väl se när jag kan börja min säsong igen. Känns sjukt tråkigt, men jag har ställt om mig på att det får ta den tiden det tar...
 
Vi har varit på första träningen också den 30 mars. Ihop med @Krumelur
Så kul! Blev inget förra säsongen då jag var gravid så lite rostiga var vi. Tyvärr ville inte dottern vara med så länge, så blev bara film på uppvärmningen.
Imorgon är det dax igen. Och sen åker vi till ljuslingsbacke på söndag för hippo cup. Blir lite rivstart såhär i början för att verkligen komma tillbaka igen. Tror det är bra med lite sammanhängande träning för oss nu.
 
Efter gårdagens hoppträning tror jag bestämt att 4-åringen får gå lite terrängträningar i alla fall i år. Kommer hon väl igång verkar hon inte tittig alls, hoppade vattenmatta för första gången utan att ens ta i något extra.

Men det får vänta tills slutet på sommaren när hon gått på bete och är lite halvtjock och kan busa av sig med lillasyster så hon inte är så jäkla överladdad varje gång man ska rida :angel:.

 
@fritz_92 Hur gick det på Hippocup?
Tack för omtanken. jo det gick super. :D
Var lite dumt på träningen för alla hinder skulle hoppas i trav första gången vilket gjorde han lite osäker. Jag var ju tvungen hålla emot för att behålla traven och då uppfattade han det som jag tvekade. :o
Men sen när vi fick galoppera var de inga problem. Blev skritt genom vattnet men kom igenom! Förra gången vi var där på startfälttävlan, ramlade jag av vid vattenhindret. ;)
De kändes väldigt litet jämfört med vad vi hoppade på träningen 2 dagar innan och det är väl bra. Då är vi antagligen redo för stilfälttävlan 1 maj som planerat.
 
@PrinceFair Snyggt! grattis till placering! Själv hade jag bra feeling fram till nr 6, då hoppade hästen mig ur sadeln på trakhenern :nailbiting: det var verkligen som en katapult (så mycket att min go pro flög av!) hängde runt halsen efter och försökte komma upp igen men fick släppa och landade på fötterna...:D
 
@PrinceFair Snyggt! grattis till placering! Själv hade jag bra feeling fram till nr 6, då hoppade hästen mig ur sadeln på trakhenern :nailbiting: det var verkligen som en katapult (så mycket att min go pro flög av!) hängde runt halsen efter och försökte komma upp igen men fick släppa och landade på fötterna...:D
Tack! :)
Ah, typiskt då! Väldigt surt när man inte lyckas hålla sig kvar. Nummer 6 är den där nya trakhenern ute vid gravfältet eller vad det nu kallas där ute i skogen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp