Bild över hästens muskler?

M

manina

Hejsan!

Är det någon som har någon bra bild på en hel kroppsbild på hästens alla muskler?

Eller om man kan beställa några sådana planscher någonstans?

Tacksam för svar!

Sv: Bild över hästens muskler?

Jag vet en bok som är jättebra, ABC of the horse, men det finns ingen helbild i den. Annars är den boken kanon... och dyr

Planscher på den ytliga muskulaturen kan beställas från Axelsons t ex.

Men du, "alla" hästens muskler, tänk på att det är fem lager muskler och att det behövs bilder ur alla möjliga vinklar för att visa alla.

//Lejonelle

Tack för tipset! Nej, jag förstår att man inte kan se alla hästens muskler på en plansch :) Men ett eller två lager, var väl vad jag hoppades på att få tips om...

Hejsan!

Marina Axelson-Callum har skrivit en bok som heter "Hästmassage – Rörelsefrihet för fyrbenta atleter". Där finns bilder över hela hästens muskelatur och skelett. Jag rekomenderar den starkt.

Mvh/ Angela

Om du är intresserad av avancerad anatomi rekommenderar jag "Atlas der topographischen Anatomie der Haustiere" av Popesko. Väger över 3 kg och är större än en pärm. Bilder på det mesta hos de flesta husdjuren... Tyvärr dyr :mad:

Hu ja.. 800 penningar ungefär ser jag :crazy:

Kan ju själv tipsa om Wicer AB Klicka på "Triggerpunkter" o se o läs om olika "larmknappar". Himla bra :banana:

Men jag vill ha mer :D

Om man tappar den på tån så bryter man av den, jag lovar :D . Bra som fotpall, blompress samt att hota att kasta i huvet på dumma folk!
Borde säljas som multihjälpmedlet på TV-shop!

Hördu den länken var riktigt bra! För alla som vill använda dessa bilder informeras härmed att lateral betyder från (ytter)sidan. medial insidan.

Bounce skrev:
Jag hittade denna sida & laddade hem bilderna & :devil: skrev ut dem på jobbets A2 skrivare:angel: :angel:

http://www.ekinos.com.ar/temasutiles.htm
Läcker sida:d

Men jag tycker inte att tänderna var spec. likt, min 20:åring hade definitivt inte sådant bett, det liknade mera 10:åringen om man ska se på sättet att bita och lutningen. Men det är väl generellt;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 060
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka