Bild på era hemmabyggda trappgrindar

cowgirl81

Trådstartare
Tänkte vi kunde lägga in bilder på våra hemmagjorda grindar så de som ska göre sen har lite och gå efter.
Vi har en svängd trapp så har varit svårt och få det och passa.
Men fick ihop det till slut. Är dock bara tillfälligt uppsatt med små band då vi måste ha lite fler saker till den. :)

Sv: Bild på era hemmabyggda trappgrindar

Denna snickrade sambon ihop lite snabbt - Ganska fin tycker jag!

url=http://www.pixbox.se/pic29449706]
29449706.jpg
[/url]

Trappräcket

//Linda

Vad fint det blev :)

Vi började bygga en först men så köpte vi en sån lång sektion (som man stänger av för braskaminer och sånt) och stängde av en del av hallen istället, så man kan langa över saker dit som lillan inte får leka med :D.

Men det är roligt att se hemmabyggen!

Hur mycket blir materialkostnaden för ett hemmabygge, på ett ungefär?
Vi har rätt många saker som skulle behövas stängas av med grindar så jag tänker mig att det skulle bli så dyrt att köpa...?

Men jag har flera sådana där grindar, och dom är ju köpta helt färdiga?

Här kanske jag kan få tips på hur man gör en lämplig grind till vår trapp. Bifogar en bild, som synes har vi en vägg att fästa grinden i, men på andra sidan finns ingenting. Och att sätta grinden på trappsteg nr tre eller vad det blir känns ju ganska värdelöst.
Har en unge som riktigt fått smak på att klättra upp i trappen, så det skulle kännas skönt med en grind. Idéer?
trapp.JPG

Lägg en hal skiva på de nedersta trappstegen som ni når att kliva över men barnet bara glider ner ;) Minns att en kompis till mig hade så när vi var små. Vi var ju stora då så vi fixad eju att klättra över och var ju då stora att vi kunde gå i trapp. Men småsyskonen kom inte upp.

Jag hade satt upp så som vi har fått gjort. Extra stolpar och fästa grinden i. Stor risk de rammlar ner på sidan av trappan istället.

Aha, försökte se om ni gjort så på bilden men det var lite fel vinkel. Hur har ni satt stolparna?

vi har dessvärre 2 problem:(

här är nr 1:vi har inget att fästa grind i.... någon som har förslag på lösning??

29658076.jpg

och problem nr2:vi kan inte ha en grind som fälls uppåt pga taket, en "rullgrind"(i textil) känns ju inte så säkert på en övervåning, och kanten bredvid gitarren känns inte heller så säker när de kommer upp i den åldern o ska göra absolut allt de blivit tillsagda att INTE göra

29658127.jpg

Senast ändrad:

Så här har vi gjort på hörnet.

Vi har sådär sluttande bredvid trappan. :) Inte alls svårt och göra så här.

Liknande takhöjd etc hade jag i förra huset på övervåningen, och det gick utmärkt att ha en som fälldes uppåt! Eftersom man kan dra den inåt, mot sig, och sen fälla upp den - så kunde jag komma förbi snedtaket. Antingen det, eller så sätter ni helt enkelt öppningen med sidan utan lågt tak, och då finns det hur mycket plats som helst att ha en som fälls uppåt.

Eller så köper ni en grind som öppnas inåt, precis som vilken grind som helst - och då går det också utmärkt på ovanvåningen.

vi har dessvärre 2 problem:(

här är nr 1:vi har inget att fästa grind i.... någon som har förslag på lösning??

29658076.jpg

och problem nr2:vi kan inte ha en grind som fälls uppåt pga taket, en "rullgrind"(i textil) känns ju inte så säkert på en övervåning, och kanten bredvid gitarren känns inte heller så säker när de kommer upp i den åldern o ska göra absolut allt de blivit tillsagda att INTE göra

29658127.jpg

Hum om du har en grind som är svängbar mot väggen där gittaren (ja kan ej stava till det) står så kan det ju funka. Tänkte annars om du satte upp ribbor som går ända upp till taket, men då kan det kännas smalt där. Knepigt läge.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 260
Senast: MiniLi
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 140
Senast: Mint
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Sharpless
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31