Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

54cm är ju ganska stort. Får man alls tävla med sådana i sverige? Här har vi oftast egna klasser för för höga hundar i lure coursing.

Ja den får tävla whippetrace och starta på nationella lure coursingprov (eller i nationell klass på internationella prov). 48cm är maxhöjden för tikar för att få starta internationell LC.
Vet inte om kappen har höjdkrav men tror knappast det. För där finns det STORA whippar!
 
Ja den får tävla whippetrace och starta på nationella lure coursingprov (eller i nationell klass på internationella prov). 48cm är maxhöjden för tikar för att få starta internationell LC.
Vet inte om kappen har höjdkrav men tror knappast det. För där finns det STORA whippar!
Här hade den inte fått delta. Maxhöjd för nationella är 51 och för internationella 48.
 
Ja den får tävla whippetrace och starta på nationella lure coursingprov (eller i nationell klass på internationella prov). 48cm är maxhöjden för tikar för att få starta internationell LC.
Vet inte om kappen har höjdkrav men tror knappast det. För där finns det STORA whippar!

Sverige har inte FCI-hundkapp, så höjden för whippet i hundkapp är helt fri.

Vad gäller LC så har jag hört att även nationella prov kommer att ha separata klasser för FCI och Sprinter (ny-ordet för för stora whippet och IG:s) - förmodligen redan från i år. Jag tror heller inte att Sprinterklassen i EM kommer att ha några höjdkrav (mer än att de ska vara inmätta och vara för stora).
 
Ibland ogillar jag att hundarna är så välpälsade. Det är när de jobbar i lera, och när jag vill visa upp formen på bild!

Liksom, päls. Jaha? Man kan iaf ana de massiva låren :p

12509544_10153455044548666_5868430664477645663_n.jpg
 
Inte bara väldigt dålig bild (som vanligt :angel:) utan även väldigt mysko, men det är folk - och hundar - i bakgrunden som inte tillfrågats om de vill vara med på bild på internet, så det får så lov att bli knepigt då. Lite muskler, i alla fall! :laugh:

knobZnY.gif


Hade varit något bättre med bättre kamera - å andra sidan tror jag @Aningsfull satt ribban så det är meningslöst att göra annat än lalla runt i amatörklassen ändå. :D
 
På tal om hur hundar ser ut under pälsen. Det här är inte min hund men en jag är lite kär i trots att jag bara läst och sett bilder på honom på nätet. Så såhär kan en vältrimmad finsk lapphund se ut ;)

7006427.jpg

img_6823.jpg

Har sett honom på ganska många agilitytävlingar, kul att se hur de ser ut under all päls :)

Fin i hull men inte direkt välmusklad i mitt tycke.
 
Mitt lilla monster börjar bli riktigt välmusklad :D Det syns ganska tydligt även om han är hyfsat välpälsad.
Snart 11 månader gammal, men bilderna är tagna för ca 2 veckor sedan.
Mycket tid i skogen gör susen :up:

DSC_1652-e1451224257897.jpg

DSC_1640-e1451224180219.jpg


Och en film där det syns hyfsat väl, trots dåligt ljus. Framförallt de främre musklerna, som jag tycker är svåra att fånga på bild :p
FILM
 
Mitt lilla monster börjar bli riktigt välmusklad :D Det syns ganska tydligt även om han är hyfsat välpälsad.
Snart 11 månader gammal, men bilderna är tagna för ca 2 veckor sedan.
Mycket tid i skogen gör susen :up:

DSC_1652-e1451224257897.jpg

DSC_1640-e1451224180219.jpg


Och en film där det syns hyfsat väl, trots dåligt ljus. Framförallt de främre musklerna, som jag tycker är svåra att fånga på bild :p
FILM

Finfina gluteus medius på första fotot!
 
Finfina gluteus medius på första fotot!

Tack! De är ganska rejäla på honom :D
Även Ladda har tydliga sådana, men hans är mer "bulliga".
Jag tycker de har ganska olika muskel"typer". Hon får inte alls så stora muskler som han får, trots att hon är minst lika vältränad. Kan det bero på att han är hane?
Hon får ju egentligen mer regelrätt träning med drag osv (utöver jakt), han lattjar ju mest fritt i skogen.
 
Ibland ogillar jag att hundarna är så välpälsade. Det är när de jobbar i lera, och när jag vill visa upp formen på bild!

Liksom, päls. Jaha? Man kan iaf ana de massiva låren :p

12509544_10153455044548666_5868430664477645663_n.jpg
Hen som tecknar bukes djur kanske skulle kunna göra en stiliserad bild som du kan använda som logga för din verksamhet o/e blivande kennel?
 
Hen som tecknar bukes djur kanske skulle kunna göra en stiliserad bild som du kan använda som logga för din verksamhet o/e blivande kennel?

Nån kennel lär det aldrig bli, eftersom jag inte kan sälja en endaste liten hund ;)

Drömmen vore att ha råd med en fantastisk logga ritad av idolen sen barnsben, @Lena Furberg :love: Måste dock kunna motivera det lite för mig själv innan de pengarna finns ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp