Vill oxå ha lite mer info om Jacson celine! Funderar på att köpa en.. passar de bäst på rakare rygg eller lite mer böjd rygg??
Jag fick med en lånad stubben som min häst hade gått med innan jag köpte honom i julas. Den lhar legat så illa att han nu är öm i ryggen och inte kunnat sätta muskler fram då den kasat fram och legat och tryckt både över manke och fram.
Innan jag tog dit en sadelprovare så provade jag en massa sadlar beg. Passier - olika modeller, nån från hööks, zaldi två olika.
Ingen var bra på honom. Han har väldigt kort rygg, rund rygg, ganska hög manke. Möjligtvis en county var den bästa.
Så det som nu har konstaterats passa honom är en jacson Celine, wide. Eg 16,5 tum men jag får inte plats så det får bli 17.
Jag fick provrida i den och sadelprovaren/makaren tittade i skritt, trav, galopp, klättring och ett skutt. Som jag har förstått placerar denna sadel ryttaren lite längre fram, vilket är ett måste för min pålle nu.Em jacson Sabina placerar en längre bak så den funkade inte.
Väntar på att få hem den just nu.