Bilder på nätet

Wassego

Trådstartare
Jag skulle behöva någonstans att lägga upp alla mina bilder jag har i burken som en backup. Någon som har tips om vad som är det bästa stället? Pris? Osv. Tackar på förhand.

Sv: Bilder på nätet

Testa att googla på online file storage eller liknande, alternativt införskaffa en billig extern hårddisk så du vet att du får ha grejerna ifred.

En del bredbandsleverantör, t ex Telia, tillhandahåller det. Vissa försäkringsbolag har en sådan tjänst om man har hemförsäkring hos dem. Hotmail tror jag har en sådan tjänster. Priser och kapacitet har jag ingen aning om, men har för mig att jag fick ett sådant erbjudande från mitt försäkringsbolag, If, och att det var gratis för mig som kund.

Annars är finns ju alternativen backup på CD/DVD eller en extern hårddisk.

Den enda backup jag har för tillfället för mina bilder är Pixbox, väldigt nöjd :)

"Pixbox är en sida för dig och dina bilder. Pixbox skapades för användare som vill spara sina originalbilder i en säker miljö"

Pixbox är Sveriges största foto-community, en sajt där du på ett säkert sätt kan lägga upp dina bilder, organisera, framkalla och dela med nära och kära. Pixbox har en gedigen säkerhet inbyggd i systemet, så att du aldrig behöver bekymra dig om backup-er eller att någon obehörig skall komma åt dina privata bilder.

Men du måste vara premium-medlem för att kunna ladda ner dina orginalbilder, kostar 250kr/år. 75kr för 3 månader.
Som gratismedlem har du 100MB att ladda upp för varje månad, och 2000MB som premium.

Då är ju Flickr billigare och har bättre funktioner!

Just nu ca 200:- per år (billigare när dollarn är låg).

(och jag jobbar inte för Flickr)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 345
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
395
Senast: Lyan
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur