Bilder på sociala medier

Är det ens ok av Facebook att posta bilder på döda människor? Vissa riktlinjer har de ju och bilder på lik även om det föreställer en kär person känns som om det ligger på fel sida gränsen.

Är det ens ok av Facebook att posta bilder på döda människor? Vissa riktlinjer har de ju och bilder på lik även om det föreställer en kär person känns som om det ligger på fel sida gränsen.

Jag har faktiskt inte koll på riktlinjerna. Är det typ naket och porr som inte är tillåtet?

Jag är nästan helt hundra på att det förekommer döda spädbarn då och då.

Jag har faktiskt inte koll på riktlinjerna. Är det typ naket och porr som inte är tillåtet?

Jag är nästan helt hundra på att det förekommer döda spädbarn då och då.

Naket är no no.
Men även sånt slipper igenom iband. Tänker att Fb kan inte ha koll på allt.

Oavsett känns det helt knäppt att posta bilder på döda.

Naket är no no.
Men även sånt slipper igenom iband. Tänker att Fb kan inte ha koll på allt.

Oavsett känns det helt knäppt att posta bilder på döda.

Lite knapplån.
Jag tänkte väl det. Det är lite klassiskt att naket är big nono medan grafiska bilder på djurplågeri och våldsamma brott och olyckor får spridas hejvilt. :)

Lite knäppt tycker jag också, det skulle inte falla mig in att ta med kameran överhuvudtaget... men man behöver ju som sagt inte titta. Personen hade säker sina skäl tänker jag, det finns ju saker och ting som är betydligt mer stötande än en lugn och stilla bild på en död människa.

Ber om ursäkt om jag väcker en död tråd men denna videon trillade in i mitt feed och tyckte den var väldigt relevant.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 337
Senast: Iamia
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 291
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka