Bilder på sociala medier

Är det ens ok av Facebook att posta bilder på döda människor? Vissa riktlinjer har de ju och bilder på lik även om det föreställer en kär person känns som om det ligger på fel sida gränsen.
 
Är det ens ok av Facebook att posta bilder på döda människor? Vissa riktlinjer har de ju och bilder på lik även om det föreställer en kär person känns som om det ligger på fel sida gränsen.

Jag har faktiskt inte koll på riktlinjerna. Är det typ naket och porr som inte är tillåtet?

Jag är nästan helt hundra på att det förekommer döda spädbarn då och då.
 
Jag har faktiskt inte koll på riktlinjerna. Är det typ naket och porr som inte är tillåtet?

Jag är nästan helt hundra på att det förekommer döda spädbarn då och då.

Naket är no no.
Men även sånt slipper igenom iband. Tänker att Fb kan inte ha koll på allt.

Oavsett känns det helt knäppt att posta bilder på döda.
 
Naket är no no.
Men även sånt slipper igenom iband. Tänker att Fb kan inte ha koll på allt.

Oavsett känns det helt knäppt att posta bilder på döda.


Lite knapplån.
Jag tänkte väl det. Det är lite klassiskt att naket är big nono medan grafiska bilder på djurplågeri och våldsamma brott och olyckor får spridas hejvilt. :)

Lite knäppt tycker jag också, det skulle inte falla mig in att ta med kameran överhuvudtaget... men man behöver ju som sagt inte titta. Personen hade säker sina skäl tänker jag, det finns ju saker och ting som är betydligt mer stötande än en lugn och stilla bild på en död människa.
 
Ber om ursäkt om jag väcker en död tråd men denna videon trillade in i mitt feed och tyckte den var väldigt relevant.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 253
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp