Bilderna i Blogger-bloggar

aiquen

Trådstartare
Är det någon som vet om det går att få bort (eller i alla fall förminska) den extremt fula ramen som automatiskt blir runt alla bilder man postar i inläggen, om man har en blogg via Blogger.com? Jag antar att ramen är där för att visa att bilden är klickbar, men jag vill inte ha den där i alla fall. Dock hittar jag inte var i koden man ev. skulle kunna ändra för att ta bort den. Så, är det kanske någon här som vet?

/aiquen, mkt tacksam för svar.
 
Sv: Bilderna i Blogger-bloggar

Om du kan ändra på css-koden, tror jag att det är något liknande detta som du ska ändra på, genom att ta bort border-raden. (Lovar ingenting dock)

Kod:
.post img {
padding:4px;
border:1px solid #FF6FCF;
}
 
Sv: Bilderna i Blogger-bloggar

En fråga till då: om jag inte vill att bannern ska vara en länk (till startsidan), hur ändrar jag detta? Någon som har en aning?

Edit: det som stör är alltså att bannern ifråga går under den hovern som jag har till textlänkarna (d.v.s. den rör sig när man för muspekaren över den) inte att bannern i sig är en länk. Så om jag kan få bannern stilla utan att ta bort sjävla länkningen så vore det också bra.

Bloggen finns f.ö. i min profil om någon vill kolla källkod (den är för lång för att klistra in här). :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bilderna i Blogger-bloggar

Om jag minns rätt hade du specificerat att länkar skulle positioneras top:1px; left:1px; eller liknande.
Du kan försöka nollställa det genom:
Kod:
#header-inner a:hover {
position:relative;
top:0;
left:0;
}
som du infogar längst ned i stilmallen, typ :)

Hoppas det funkar, har lite brådis så jag ögnade bara igenom stilmallen lite snabbt :)
 
Sv: Bilderna i Blogger-bloggar

Ingen fara :)
"position:relative;"-raden var kanske överflödig. Men spela roll :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bilderna i Blogger-bloggar

Puttar upp den här tråden igen, då jag nu ser att även bilderna i inläggen hamnar under hovern, vilket jag alltså inte heller vill. Men hur ändrar jag detta? Jag antar att det är något liknande som för headern, men ja... :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 597
Senast: tott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp