• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 062
T

Trott

Jag har fotat massor och bilderna heter typ P1245566 i nummerordning, men jag vill att dom ska heta tex ridbild1, ridbild2, ridbild3 o s v. Hur gör jag då?? är ju lite jobbigt att sitta och byta på varje bild..

Sv: Bildnamn?

är nog tyvärr allt du kan göra, gå in och byta namn på varje bild för sig :) Ha så kul! :D

har du kvar bilderna i kameran? isf kan du lägga in dom på datorn igen o då när du väljer vilka bilder du vill överföra kan du byta namn.

När jag anslöt min gamla kamera till datorn kunde man gå in på "den här datorn", högerklicka på kameran och välja något i stil med "överför bilder".
Då kom det upp en ruta där man bl.a. hade möjlighet att ändra filnamn.
Det var dock ett par år sedan, jag har ingen aning om det fungerar så på alla kameror och/eller datorer.

Är det inte annars bara att markera alla bilder när du lagt dem på datorn, högerklicka på bara en och byta namn?
Då döps väl alla till "ridbild" med numreringen inom parantes?

Jag gör så att jag markerar alla bilder, sedan högerklickar jag på den första bilden (medan alla bilder är markerade) och väljer "byt namn", skriver då t.ex ridbild, sen enter, då heter första bilden (som du högerklickade) "ridbild", sen heter resten "ridbild1", "ridbild2" osv.. :)

Jag gör så att jag markerar alla bilder, sedan högerklickar jag på den första bilden (medan alla bilder är markerade) och väljer "byt namn", skriver då t.ex ridbild, sen enter, då heter första bilden (som du högerklickade) "ridbild", sen heter resten "ridbild1", "ridbild2" osv.. :)

såg nu att du redan har skrivit in det. älskar den funktionen.. i wondows 2000 fick man faktiskt döpa varje bild för sig.. det var jobbigt :rofl:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
560
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Cattis_E
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka