Bukefalos 28 år!

*Bildtråd* utrustning

Spring17

Trådstartare
Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men ändå väldigt nyfiken på vad ni har för färg på utrustningen så jag kan få lite inspiration :)
Så in med massa bilder på era fina hästar! Gärna en vardag och en tävling :D
 
Min medryttarhäst är svart och har sadel och träns i svart! Schabrak kan man ju ha i vilken färg som helst, nästan allt passar till svart! Tycker inte brunt läder är så fint till svarta hästar...
 
Min medryttarhäst är svart och har sadel och träns i svart! Schabrak kan man ju ha i vilken färg som helst, nästan allt passar till svart! Tycker inte brunt läder är så fint till svarta hästar...
Jag tycker att svarta hästar är ruskigt fina i ljusbrunt läder. I min smak ska dressyrutrustningen vara i svart läder, och hopputrustningen i brunt.
 
Personligen föredrar jag helt klart svart läder på svarta hästar. Jag är kanske tråkig, men är av uppfattningen att lädret ska smälta in med hästens färg så gott det går. Brunt känns off: Ljust blir skrikigt mot hästen, mörkt ger nästan ett smutsigt intryck när det hamnar på en kolsvart häst.

Schabrak fungerar ju egentligen i vilken färg som helst på svarta hästar även om jag är förtjust i enkelt och ljust, typ vitt, grått och creme.
 
Min svarta häst är grymt snygg i färgen burgundy, har schabrak och lindor i den färgen när vi ska vara lite snygga på träning. Jag tycker också att det är väldigt fint med grått, det är vår vardags färg. Grå grimma, fleecetäcke och även några grå shabrak och lindor.
Sen ibland kan jag inte hålla mig och slänger på honom knallrosa :)
Men jag håller med svarta hästar passar i allt. Jag har allt läder svart, men det låter väldigt snyggt med ljusbrunt läder också.....
 
Har inga bilder men jag älskar rött på svarta, och vinrött, marint, royal,brunt, creme, beige, grönt, ALLT.

Men jag tål inte brunt läder på svart, vilken styggelse :p Svart på svart, brunt på ljus.
 
Tycker att ljusbrunt läder är väldigt snyggt på svart häst men känns mkt lättare att matcha allt om det är svart :p tycker det finns så många olika nyanser av brunt.
Älskar färgen röd men blir inte det lite skrikigt på en svart häst? Eller är det snyggt? :idea:
 
Jag föredrar svart läder på svart häst.. Dock har jag en sadel i nötbrun som faktiskt är snygg på honom. Mörkbrunt passar däremot inte. Schabrakfärger och dylikt så passar det mesta, men väldigt många svarta hästar blir ju solblekta på sommaren och under den perioden tycker jag inte att röd/orange/vinröd passar, men när dom är kolsvarta så passar dom färgerna utmärkt.
 
Har 2 skimmlar som har svart utrustning pga de har lite svart i pälsen, tyckte det blev finast att matcha med svart då. Har en kompis vars skimmel har brunt i pälsen och hon har matchat med brun utrustning på den. På mina resterande pållar som är mörkbruna har jag mörkbrun sale, träns osv men svarta benskydd. Mina hästars färger är tacksamma för de passar i allt tycker jag. Brukar dock inte ha vita/ljusbeiga schabrak på skimmlarna men allt färgglatt lyser upp fint :-)

Jag har 4 lika sadlar jag till ridhästarna men alla har eget schabrak och träns. Jag gillar att matcha även till vardags så en vanlig dag kan dom ha något snyggt matchande set men "grunden" (sadel,träns, benskydd) är oftast samma. Ibland lindar jag men då blir det bara så det matchar mig och schabraket. Så mycket roligare att rida för sig själv när man gjort sig själv och hästen fin =) Använder ofta Schockemöhle till vardags och till hopptävling alltid Cristina sport/Anna Scarpati, dressyrtävling också CS/AS men har något Mia´s också.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: skiesabove
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 387
Senast: Mirtai
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp