fejko

Trådstartare
Är det dumt att använda min nya bil för att sladda ridbanan?
Tänker att det kan komma in grus/sand i maskineriet. Bilen är en tre år gammal Subaru Forester.

Funderar på att köpa en fyrhjuling men de är så jävla dyra.
 
Spontant tänker jag att det är nog ingen fara, går utmärkt att köra på dammiga grusvägar utan problem. Motorn är rätt skyddad, lite kommer alltid in men de kommer in ändå. Jag hade nog inte varit så orolig, men tänker beroende på hur ridbanan ser ut kanske bilen kommer va lite klumpig.
 
Är det dumt att använda min nya bil för att sladda ridbanan?
Tänker att det kan komma in grus/sand i maskineriet. Bilen är en tre år gammal Subaru Forester.

Funderar på att köpa en fyrhjuling men de är så jävla dyra.
Jag har gjort det, många gånger går det bra. Men senast så började ABS lampan lysa :( Fick lämna in den på verkstad för byte, hade fått in så mycket sand i abs ringen.
Så det kanske inte är det bästa, men som sagt jag har gjort det många gånger innan det gick dåligt.
 
Är det dumt att använda min nya bil för att sladda ridbanan?
Tänker att det kan komma in grus/sand i maskineriet. Bilen är en tre år gammal Subaru Forester.

Funderar på att köpa en fyrhjuling men de är så jävla dyra.
Om ridbanan är saltad hade jag inte velat köra, fast å andra sidan kör man vintertid på saltade och våta vägbanor och det är värre.

Med en mindre sladd borde hästen kunna dra tycker jag. Fast det är klart, en del hästar är nog inte lämpade.
 
Senast ändrad:
Svar till alla: Jag saltar inte banan då hade jag nog inte velat köra där... Mina hästar är nog inte helt lämpliga att sladda/harva banan med dessutom saknar de dragkrok där bak 😉 Babe, det är just något sådant jag är rädd för! Tack för varningen.
 
Beror nog en del på underlag på ridbanan också.
Hade paddex i förra stallet och jag sladdade minst en dag per vecka med min bil innan de köpte fyrhjulingen.
Bilen har överlevt ytterligare tre efter det.
Har en cr-v.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 492
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp