Billig praktiskt extra regnkappa till ridning som står emot regn någorlunda?

Islandshästryttare

Trådstartare
skulle vilja köpa en extra ridjacka att använda ibland när jag rider på andra stall än där jag rider normalt sett. Hyr skåp på min ridskola och orkar inte hålla på och släpa kläder fram och tillbaka som ska tvättas mellan olika stall. Vill inte lägga för mycket pengar på den då jag inte kommer att använda den så ofta. Bara en typ regnkappa som är lite längre så jag kan vara någorlunda torr under ridningen och kan gå fram och tillbaka till en buss. Det behöver ju inte vara en regnkappa som står emot väder och vind i flera timmar, rör sig oftast om nån timmes ridning max några gånger på hösten/vintern. Kan tänka mig att den får dubbla under vintern också med nån extra tjock tröja under så kanske köper nån storlek större av den anledningen. Har nån ett bra tips. :)
 
Vet ju inte vad du menar med billig, men CRW Outback är i alla fall mycket prisvärd. Min är snart 15 år gammal och håller än. Har dock använt den ganska sparsamt då jag hade ridhus när jag hade häst och kunde välja att rida där i värsta ösregnen. Använt den mer på senare år då jag haft medryttarhäst utan ridhus och vid hundpromenader. Och jag var en av de få som var torra vid helgens hundtävling när det började regna rejält.
 
Jag har köpt en helt vanlig regnkappa i galon på Ica Maxi som jag har när det regnar mycket/snöslaskar. Köpte en rejäl storlek så att jag får under tjocka kläder och att den även går över sadeln och mina ben när jag rider. Funkar kanon! Visst, galon är väldigt tätt och andas inte men å andra sidan är det helt vattentätt.
 
Vet ju inte vad du menar med billig, men CRW Outback är i alla fall mycket prisvärd. Min är snart 15 år gammal och håller än. Har dock använt den ganska sparsamt då jag hade ridhus när jag hade häst och kunde välja att rida där i värsta ösregnen. Använt den mer på senare år då jag haft medryttarhäst utan ridhus och vid hundpromenader. Och jag var en av de få som var torra vid helgens hundtävling när det började regna rejält.

Jag har också en CRW. Använder den både vid ridning och allmänt gårdsfix.
Jag har köpt en helt vanlig regnkappa i galon på Ica Maxi som jag har när det regnar mycket/snöslaskar. Köpte en rejäl storlek så att jag får under tjocka kläder och att den även går över sadeln och mina ben när jag rider. Funkar kanon! Visst, galon är väldigt tätt och andas inte men å andra sidan är det helt vattentätt.

Tack för svar, ska kolla in både CRW och vanliga regnjackor!
 


Tack för tips tyvärr har Jacson ingen passform som fungerar för min kropp. Jag har tydligen för breda axlar och allt jag provat från Jacson har suttit väldigt konstig och tight över axlarna och bröstet även om jag gått upp till största storleken och det inte varit något problem med jackan eller tröjan i övrigt för min kropp.
 

Liknande trådar

Träning Jag var tveksam på var jag skulle lägga tråden och med vilken rubrik men.. Efter att ha haft ett par incidenter på vår turridning med...
2
Svar
24
· Visningar
4 238
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 340
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp