Billig resa

Tack alla för mängder av bra idéer. Jag har blivit superinspirerad. Pratade med mamma igår och hon verkar i stort sett vara inne på ett ställe. Hon har varit där innan och missade en del hon ville göra.

Så just nu lutar det åt Rom

Själv var jag väldigt inne på Krakow men får väl spara pengar och ta med pojkvännen dit en annan gång istället :-)
 
Mina förslag är Budapest, Venedig, Rom och Lissabon (inte nödvändigtvis i den ordningen). Min absoluta favorit är Wien.
 
Trentino-Lake-Gard_2163169a-large.jpg

Gardasjön i norra Italien. Otroligt vackert, många affärer, god glass och vin ;)
Jurmala i Lettland är vackert och billigt med kritvit sandstrand.
Well, östeuropa är väldigt vakert med väldigt vackra städer och natur, Även Karpaterna i Ungern/Polen/Ukraina är otroliga. Dvs bergskedja. Jag har ridit där och det var verkligen fantastiskt!
18.jpg
 
Trentino-Lake-Gard_2163169a-large.jpg

Gardasjön i norra Italien. Otroligt vackert, många affärer, god glass och vin ;)
Jurmala i Lettland är vackert och billigt med kritvit sandstrand.
Well, östeuropa är väldigt vakert med väldigt vackra städer och natur, Även Karpaterna i Ungern/Polen/Ukraina är otroliga. Dvs bergskedja. Jag har ridit där och det var verkligen fantastiskt!
18.jpg


Fantastiska bilder :heart
 
Jag tänker också först på Budapest (dom har förresten söndagsöppet numera, lagen är ändrad). Både billigt med logi och mat samt resan dit.
Wien är fantastiskt men lite dyrare.

Ett riktigt bra turistmål som jag i alla fall inte hört om så ofta är Ljubljana, huvudstaden i Slovenien. Väldigt fin stad och fantastiska möjligheter till dagsturer från den. Bland annat till Postojnagrottan och Predjamaslottet som är halvt inbyggt i berget, det har en intressant historia.
 
Ljubljana är verkligen vacker! Det är en väldigt historisk stad med levande kultur, otroligt harmonisk och vacker. Helt klart värd att besöka.
 
Ett riktigt bra turistmål som jag i alla fall inte hört om så ofta är Ljubljana, huvudstaden i Slovenien. Väldigt fin stad och fantastiska möjligheter till dagsturer från den. Bland annat till Postojnagrottan och Predjamaslottet som är halvt inbyggt i berget, det har en intressant historia.

Vi ska dit om två veckor:-)
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Twihard
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 122
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 038
Senast: Elo
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp