Billiga regntäcken???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Maxmax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 405
M

Maxmax

Jag måste köpa ett regntäcke.
Någon som vet vart man kan köpa billiga och bra regntäcken storlek 155???:bow: :bow:

Sv: Billiga regntäcken???

Kaias i Östansjö vet jag hade billiga (rea) regntäcken (ofodrade och fleecefodrade) (dock inte på hemsidan såg jag) men det beror ju på vad du menar med billigt. 600kr för ett utetäcke?

www.kaias.se

Håller med föregående! Min pålle har ett Himalaya regn. Det har visserligen blivit något blekt av solen, men hästen har ALLTID varit helt torr, trots att det vissa dagar har hällregnat hela dagen!

Tack för svaren hittills!

Är det någon som vet något annat ställe än Hööks, Börjes som man kan beställa via nätet ifrån?

Lillan_tuff skrev:
Kaias i Östansjö vet jag hade billiga (rea) regntäcken (ofodrade och fleecefodrade) (dock inte på hemsidan såg jag) men det beror ju på vad du menar med billigt. 600kr för ett utetäcke?

www.kaias.se

Det går inte att komma in på kaias sida. Är det någonannan som kommer åt den?? Ska försöka om ett tag igen om det är tillfälligt fel bara kanske.

Maxmax skrev:
Tack för svaren hittills!

Är det någon som vet något annat ställe än Hööks, Börjes som man kan beställa via nätet ifrån?

Lillhästen i Stav, Kaupre Ridsport, Boett tex.(inte billiga förstås)

Har också ett Himalaya Regn från Börjes 399 kr. Funkar kanonbra.

Hiamlaya täckena är helt okej, de är prisvärda och de håller tätt innan första tvätt. För när du sedan tvättat ditt Himalya verkar det som om att impregneringen försvinner på något vänster, så då börjar
det läcka. Annars är det ett trevligt täcke med bra passform osv. Mitt täcke var ändå tvättat enligt "konstens alla regler" samt att jag impregnerade det noga två gånger efteråt! Och ändå regnar det nu igenom tyvärr :(

Så jag vet inte, det känns inte värt att rekommendera just Himalya.
Däremot har Börjes också ett täcke som heter Mac Pro, och dessa verkar helt okej.

Jag har ett Thermo Master också, fast det är fodrat. Men det har hittills inte läckt, men det är dock inte tvättat någon gång ännu...

Sedan har jag köpt ett tjockare vintertäcke med halvhals från Shires.
Köpte från Ridsporshopen www.ridsporshopen.com , det ser ut att vara ett jättetrevligt täcke!

Sedan har du Horsewares Amigo regntäcken, de kostar runt 700:- har jag för mig. Finns bl.a. på www.hastshoppen.se och www.stromsbergsgard.se. Det verkar bra!

Och så tycker jag att Eriks Hästshop verkar ha helt okej täcken för bra priser också. www.erikshastshop.com

Man måste skriva mer än tio tecken för att kunna posta inlägget ;-)

Jag har himalaya från börjes till min pålle som oxå har 155. Det sitter perfekt på honom! Jag har aldrig köpt billiga täcken innan men tänkte att det var värt att testa. Jag är jättenöjd. Det är bättre än mitt bucas som kostade 900! :banana:

Granngården har bra o prisvärda täcken. Köpte alltid där till min förra pålle som drog 165 o behövde ordentliga bogveck o hållbara täcken :) Har alltid varit supernöjd!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 532
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III