Billiga, snygga westenträns?

MoCa

Trådstartare
Hej!

Jag har länge letat runt efter ett snyggt westernträns, men de flesta som var fina har skrämt innehållet i plånboken lite väl mycket kanske.

Så nu undrar jag om nån här på buke vet nån bra sida med inte allt för dyra (under 500:- anser jag som rätt billigt) westernträns, i stil med detta från B*rjes.

4406.jpg


Ni förstår nog vilken stil jag vill ha på tränset när ni ser bilden :)


Tack på förhand :)
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Jag stör mig något enormt på pannbandet på det tränset, verkligen jättefult!

Jag fyndade ett enkelt westernträns med delade tyglar i bra läder för 100kr på en butik i Göteborg som hade rea på lite grejer.
Annars vet jag inte riktigt vart man hittar billigare westernträns med lite bling på, har du kollat på westerninriktade internetbutiker tex scandinavian western, bonanza och tumbleweed?
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Inte världens snyggaste kanske ;) gillar inte färgen på det riktigt heller. Men det är mest blinget på det som jag gillar :)

Har inte hittat några sånna butiker när jag googlat, men ska testa igen :)
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Jag tror att jag haft det tränset eller ett snarlikt från Börjes. Jag använde det inte ens, jätteplastigt.
På Bonanza westernstore har jag köpt ett för runt 750 med tyglar. Helt ok.
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Okej :) min kompis har det, det var bra? Men det behöver ju inte varit samma :)
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Billiga träns är ofta väldigt dålig kvalité. Men det är ju smaksak :) Jag tycker dom är stela, plastiga och tyglarna är omöjliga att rida med! :crazy: Hade ett från H**ks innan, funkade okej, eftersom jag aldrig kännt på nåt bättre ;)
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Köpte ett träns en gång från H**ks. Tyglarna gick inte att ta i... dom ligger och dammar nånstans, tränset föll isär.

Köpte mitt nya träns från en internetsida,fick otroligt mycket bra respons då jag frågade om storlekar osv.
750, superbra kvalitet.
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Ber om ursäkt för grovt trådkap,
men OJ vad snyggt flätad man hästen på din avatar har! :eek: Har du möjligtvis en större bild? :)
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Det är inga flätor, utan bara tofsar som man delar på och sätter ihop som ett nät. Skulle egentligen testat med ett eller två varv till men sambon tröttnade på att vänta :)

Egentligen hade jag oxå tänkt göra nåt med luggen och svansen, men det får bli när jag har mer tid.


29558253.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Jag har köpt 2 begagnade på Tadera bla det jag har på bilden och blev väldigt nöjd. 200 kr inkl frakt och det blir dessutom snyggare med lite slitet om man inte har splittans ny sadel.
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Jo det passar bra till hennes man :)

När det kom var det rejält rostigt på metallrören mellan knutarna eller vad man ska kalla dem, men med lite svinto och tandkräm ser det hyfsat ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Tycker det finns hur mkt bruna westernträns som helst men mkt svårare att hitta svarta. Så har ngn tips om vad man kan finna svarta märkes westernträns hade det vart kanon.
 
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Tycker det finns hur mkt bruna westernträns som helst men mkt svårare att hitta svarta. Så har ngn tips om vad man kan finna svarta märkes westernträns hade det vart kanon.


...Milsta Western
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Billiga, snygga westenträns?

Snyggt! :D Ska kolla lite på blocket och så :) Begagnat är ofta av bra kvalité faktiskt :) Om inte så skriver dom oftast i annonsen ifall nåt är sönder osv ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 691
Senast: Amk
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 266
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej! Vi ska fixa belysning till en ny paddock som är ungefär 30x20 meter och behöver tips vilken belysning man ska satsa på? Jag har...
Svar
0
· Visningar
619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp