billigt stall

Billiga lösningar på vad? Man kan byta till lågenergilampor, bara ha tänt där det behöver vara tänt medan man är där, inga nattlampor eller radio igång. Stäng av värmen i sadelkammaren och fukta av luften där inne istället. Stäng av vattnet där man inte absolut måste ha vatten på vintern, stäng av elen till hagarna när det inte går några hästar där. Anlägg bädd till hästarna för att spara på ströet. Optimera hästarnas foderstater så att du inte överfodrar eller ger tillskott i onödan. Köp i första hand begagnat istället för nytt när något i stallet måste bytas, tex staketstolpar. Lägg lock på eventuella thermobarer när hästarna inte använder dem för att minska på värmeförlusten. Håll stalldörrar och fönster stängda om de inte måste vara öppna för ventilationens skull.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej. Jag var i stallet idag med skolan och våran egna ridlärare sa att det inte rekommenderas att ha smycken i stallet som ringar och...
Svar
11
· Visningar
1 308
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 079
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan hej! jag har en skoluppgift där man ska skriva om ett föremål och dens historia. jag vill gärna ha lite tips på hästsaker attskriva om...
Svar
6
· Visningar
464
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp