Billingeritten

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare tussi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 125

tussi

Trådstartare
Nu har startanmälan för Billingen gått igång. Själv blir det ingen ridning den här gången, har T-minus 2 dagar till nedkomst (and still counting:laugh:). Ni andra som ska dit hoppas ni får en trevlig ritt. Ska tänka på er.

Tussi

Sv: Billingeritten

Jag tänkte delta med min häst. :)
Antingen i 3 milaren eller 5 milaren.
Men mest lutar det år 3 milaren. :)
Mvh Xoya.

Jag ska eventuellt vara med. Har varit tanken hela tiden att jag ska ställa upp, men fick reda på nyligen att jag ska inställa mig på skolan på em samma dag...

Men OM vi kommer lär det nog bli 3 milaren. Hade egentligen gärna ridit 5 för att få dokumentera det i tävlingsboken :angel:, men jag och ponnyn har bara startat PP20 på Säms tidigare i år så det blir nog väl häftigt. Särskilt som han lätt blir tunnformad på sommaren av att titta på gräs

:laugh:planerat där blir det start med scandal giggolo på 120 km klassen.
kan bara inte låta bli att tävla där, för banan är så otroligt underbar, så jag hoppas zonny ställer upp som funktionär istället för mig.
hoppas vi får ett lika stort startfält som förra året, är verkeligen en bana till att rek.
en rolig bana med bra kuperad teräng och bra skyltat.
mvh anne brückner billingens distansridklubb:angel:

Åh jag vill verkligen rida Billingen i år igen (debuterade där förra året, underbar ritt!) :love:
Är dock i valet och kvalet, ska dels rida min första CR 50km i slutet av Juli, dels är bensinkostnaden inte rolig (förra året blev det ett par tusenlappar...mamma kör men jag får ju betala) - ska dessutom flytta hästen till nytt stall i august så dras med dubbla stallhyror t.o.m. augusti :cool: ...
Ska ta en diskuterare med modern ikväll, kommer vi så blir det antingen PP 30km igen, eller CR 50km.

:laugh:planerat där blir det start med scandal giggolo på 120 km klassen.
kan bara inte låta bli att tävla där, för banan är så otroligt underbar, så jag hoppas zonny ställer upp som funktionär istället för mig.
hoppas vi får ett lika stort startfält som förra året, är verkeligen en bana till att rek.
en rolig bana med bra kuperad teräng och bra skyltat.
mvh anne brückner billingens distansridklubb:angel:

Emelie ska tävla Sol i YR-klassen.
Vad synd att du inte är lite yngre Anne. Då kunde ni ju ha fått sällskap igen. Har förstått att ni hade trevligt ihop både du, Emelie och pållarna.
MVH Kicki Hagevi Vimmerby

Jag funderar på att komma. Då blir det 50km CR eller T, beroende på om vi blir godkända på sydnärke eller inte.

jag har tänkt starta min första T50 med Nurmi. jag kommer dock att avvakta med anmälan ett tag till, ifall något oväntat inträffar...

:D Lustigt - precis samma här - blir vi godkända på Sydnärke så blir det T50 på Billinge... annars CR 50 :-)
Sambon lyckades med sin CR samtidigt som Tezzie82 med Nurmi - alltså redan på A9... min häst var halt vid slutbesiktningen dock, så jag får rida ännu en 4 milare (men det är ju bara kul! :D)

Jag red Billinge förra året och hoppas rida den i år igen, blir troligen 80km ev 50km beroende hur hästen jag ska rida känns vid denna helgens tävling:)

Skit jag är lite osäker. Om min häst palla båda simlångritten och billinge. Det beroende på helt enkel på hästen. (Det är bara 13 dagar mellan)
Jag tänket start en 80Km på Simlångritten så få vi see om vi starta på billinge också.

// Kram

om du ska rida 80km där så hade jag inte startat så snart efter.
jag har tänkt starta med minst en månad emellan och då är jag bara på 50km sträckor.
sen vet jag inte hur ni som tävlar de längre sträckorna lägger upp det.

Skit jag är lite osäker Om min häst palla båda simlångritten och billinge. Det beroende på helt enkel på hästen. (Det är bara 13 dagar mellan)
Jag tänket start en 80Km på Simlångritten så få vi see om vi starta på billinge också.

// Kram

Varför inte. Om din häst är bra from så kör på Simlångritten och Billingeritten. Min mamma kör två 120 km på sin häst(Willy). Hon fick bra resultat på båda. Då var kanske 11 dagar mellan. Jag har också kört två 80km på inom kort tid.(Danicza)

// Kram Ros-Marie:banana:banana:

Det har jag och Martin också gjort! :D
(och i morgon ska vi ut på tempoträning för att testa det tänkta ridtempot 12 km/h) :banana:

KL

Förlåt om jag snor tråden lite här men jag undrar bara om man får tävla som junior det året man fyller arton i distanritt? Eller är det tills dagen man fyller arton? Eller bara året som man fyller sjutton? :confused:

:bow:tråkigt för din del att det inte blir ridning, roligt att det verkar komma många på ritten.
skjälv blir det start med wadych på 8o km
anne brückner billingens distansridklubb:rofl:

kul!
imorgon ska jag och Nurmi oxå rida en långtur i tävlingstempo. jag bara hoppas att det är någorlunda uppehåll :angel:
det är inte populärt att rida i ösregn verkar det som...

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 087
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 736
Senast: Brynja
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 347
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka