Bilstolsbekymmer

Armani__

Trådstartare
Hej på er!

Vi har ju en BeSafe izi kid till Milton och det är ju en jättebra stol, absolut.
Dock ångrar jag att vi köpte den eftersom Milton redan väger 15 kg (1,5 år är han) och den går bara upp till 18 kg.
Det stora problemet är längden, jag vet att det inte är någon fara att sitta med böjda ben, vilket han redan gör. Men den där metallbygeln framför hans fötter (vid baksätets rygg) ställer till det lite; han fastnar med fötterna, kängorna tar emot och den stjäl några dyrbara centimeter. Han åkte i sin kusins brio-stol härom veckan och han så mycket trevligare i den. Jag tyckte inte om den eftersom den inte känns så skyddad, just vid nacke etc. som BeSafen gör, men längdmässigt satt han mycket bättre.
Min fråga är alltså, kan man på något vis göra så att det blir ett längre avstånd mellan stol och bygeln? Det blir ju lite mer trångt för den i passagerarsätet fram, men oftast är det jag som sitter där (volvo v70 och jag är ca 1,70 cm lång) så det är ingen större fara så sätt. Eller så får vi ju flytta fram Milton, men vi vill helst ha honom i baksätet.

Jag kanske kan googla fram svaret eller ringa till butiken och höra. Eller vänta till ikväll när sambon kommer hem med bilen, men i ärlighetens namn vet jag att buke-familjen brukar ha svar på det mesta :D
 
Sv: Bilstolsbekymmer

Du kanske vill byta anda, men vikten brukar stanna av ganska bra efter ettarsaldern. Min fyraaring har gatt upp 4 kg pa tre ar, han vagde 12.5 nar han fyllde ett.

Om du har en v70 far du nog plats med det mesta! Jag har tre Acta Graco Cosmic och tycker de var bra nar barnen var mindre, men nu faller de jamt fram med huvudet om de somnar. Fyraaringen ar nastan en meter lang och sitter fortfarande bakatvand, i alla sorters bilar (just nu kor jag en Opel Omega som inte ar sa stor, och han sitter likadant i en Ford Focus och i en Citroen Xsara). Ingenstans har han lika stor plats som i v70n, som tyvarr ar trasig.
 
Sv: Bilstolsbekymmer

Vi har ju också en Izikid (med isofix) till Theo men upplever då inte att han fastnar med fötterna. Han når knappt fram till den där bygeln (visade sig vara 90 lång idag)Kanske olika om det är isofix eller inte? Är också sjukt nöjda med stolen så vi hoppas verkligen den räcker ett tag till, han väger iofs bara 13,5 kg.

Har även en Britax Freeway, tror den går till 20 eller 25 kg, den har han betydligt mindre benutrymme i och går nästan inte att flytta så mycket längre bak i baksätet heller för att få mer utrymme, har inte provat den i framsätet, kanske blir mer plats då?! Vi vill dok helst ha barnen bak. Freeway är väl ersatt av Highway nu tror jag, eller om det är tvärt om, det är iaf den modellen som blivit ersatt som vi har! Den är faktiskt helt okej!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte försöka få tag på en ny bilbarnstol när jag är på semester i Sverige i sommar. Dock ska vi flyga upp , så vi kan inte testa...
2
Svar
31
· Visningar
1 957
Senast: MaRomer
·
Småbarn Vi har en dotter på ca 1,5 år och väntar tvåan i mars. Dottern har en besafe izi plus och har kvar babyskyddet brio primo med bas som vi...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
16 157
Senast: leia
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 290
Senast: snajl
·
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 109
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp