Medel som har silikon i och du vill halka rundor i på pedalerna så

Eller så är de yes och vanligt vatten skrubba och spola

Jag vill inte ha mina glansiga, men upplever att när jag tvättat mina med t.ex. diskmedel, att de blir gråa och "torra", så det skulle jag gärna slippa
 
Jag vill inte ha mina glansiga, men upplever att när jag tvättat mina med t.ex. diskmedel, att de blir gråa och "torra", så det skulle jag gärna slippa
De fanns ett medel för mattor som jag använde men de företaget är som bortblåst. Dagens medel har till mattor mer eller mindre en viss mängd silikon där av glanset.

Och jag svär varenda gång kunder har varit duktiga och tvättat sina mattor och sen användt glans
 
Vita delar utvändigt som blir svagt rödfärgade/gulfärgade pga grusväg, något bra tips?
Tänker du på dom oranga prickarna så är de inte från grusväg . De är järn partiklar från asfalt och dubbdäcken. De där är flygrost ValetPRO Dragons Breath. Låt de bara verka , gnugga inte använd inte diskavampar för du får mer jobb då
 
De fanns ett medel för mattor som jag använde men de företaget är som bortblåst. Dagens medel har till mattor mer eller mindre en viss mängd silikon där av glanset.

Och jag svär varenda gång kunder har varit duktiga och tvättat sina mattor och sen användt glans
Äsch då, jag har också sett det där med glansiga mattor (i t.ex. bilaffärer) och jag tycker det ser så fult ut.
 
Rubbat och vaxat för hand men i solsken ser det grimmigt ut. Vad gör jag för fel?
Du har inte användt maskin de är de minsta felet, men du får aldrig upp värmen i plåten som med en maskin

1.dagens lacker är inte som för . Dagens lacker har klarlack på sig och de är den du polerar

2. Rubbat/polering och vaxat behöver du visst medel som man säger att man spritar med

3. Man måste ha rätt medel till rätt trissor och massor med tid(6-12tim) och tålamod
 
Bästa duk för att torka bilen med efter tvätt? Använder en mindre från Tershine nu, men vill ha en större/en till. Finns det nån billigare som är bra?

Har börjat tvätta i tvättasjälv-hall, det är jättekul! Men jag lyckas inte få bort allt av nån anledning.
 
Bästa duk för att torka bilen med efter tvätt? Använder en mindre från Tershine nu, men vill ha en större/en till. Finns det nån billigare som är bra?

Har börjat tvätta i tvättasjälv-hall, det är jättekul! Men jag lyckas inte få bort allt av nån anledning.
Torkduk gyeon Q2M silkdryer

Du kan avsluta med quickdetailer så man får väck dom allra sista vattenfläckarna. Med quickdetailer sprayar du på på torr bil och torkat med ren trasa
 
Torkduk gyeon Q2M silkdryer

Du kan avsluta med quickdetailer så man får väck dom allra sista vattenfläckarna. Med quickdetailer sprayar du på på torr bil och torkat med ren trasa

Tack! Det här är riktigt kul, vet du om detfinns kurser för oss som bara vill lära oss sköta vår bil? Eller är det trial an error som gäller?
 
Tack! Det här är riktigt kul, vet du om detfinns kurser för oss som bara vill lära oss sköta vår bil? Eller är det trial an error som gäller?
Där finns hur många grupper som helst hur man sköter sin bil på Facebook. Hur man ska tvätta till att polera bil. Finns två bra grupper resten är skit
 
Du har inte användt maskin de är de minsta felet, men du får aldrig upp värmen i plåten som med en maskin

1.dagens lacker är inte som för . Dagens lacker har klarlack på sig och de är den du polerar

2. Rubbat/polering och vaxat behöver du visst medel som man säger att man spritar med

3. Man måste ha rätt medel till rätt trissor och massor med tid(6-12tim) och tålamod
Bara jobbat för hand.
Lacken från -95 andra året de provade vattenbaserad lack.

Får fundera på en maskin..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 339
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: Rosett
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 686
Senast: Guldaskig
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp