Bimectin?!

Sar

Trådstartare
Vi avmaskade igår med ett medel jag trodde skulle motsvara Ivomec. Det tog dock enbart rundmask och styngfluge(ägg/larver?1) och inte blodmask. Vi har inte skickat in något träckprov. Övrigt maskschema har i år varit lite udda p.g.a stallflytt, dubbel dos banminth på våren, en ivomec och därefter banminth under sommaren. Nästa år blir en dubbel banminth på våren och därefter ett Ivomecliknande preparat på sommaren. Vad rekommenderar ni att jag gör åt blodmasken? Jag tror knappast jag får de andra att köpa en till spruta och våra hästar går i två flockar.
 
Blodmasken är ju en rundmask. Så jo, du har kommit åt blodmasken också.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har två hästar som jag tog hem i somras till rena beten där inga hästar betat på minst 6 år utan bara kossor. Sen flyttade två...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: L.N
·
Hästvård Spelar mängden mask någon roll? Min häst hade vid träckprov +1100 av lilla blodmasken, men 0 av stora, räcker det med en spruta cydectin...
Svar
7
· Visningar
803
Hästvård Någon som kan ha en idé om hur man går vidare? Följande har hänt: en treåring med bra hoppstam som var jättepigg som fölunge men som vid...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Summerwind
·
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 601
· Visningar
153 894
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp